Weet iemand een probaat medicijn tegen een loopneus? En dan bedoel ik geen neusspray want die helpt niet.

Ik vraag dus niet om tips zoals: Een papieren zakdoekje oprollen en het puntje in je neus stoppen. Die tips ken ik al.
Ik bedoel een echt medicament maar geen neusspray want die helpt niet, die heb ik al eens gekregen van de huisarts.
Ik heb hier chronisch last van. Het is geen hooikoorts en ik heb ook al eens een neusseptumcorrectie gehad.

Bedankt voor uw antwoord.

1.2K
Amadea
7 jaar geleden
Zou het niet beter zijn te laten uitzoeken wat dan wél de oorzaak is? Bijvoorbeeld sick building syndrome.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zo'n neusspray , kan niet op de naam komen , kocht ik ook bij de drogist "geprezen door iedereen" ik werd er zo hondsberoerd van! en heb daarna via de ha wel goede medicijnen gekregen.
Mijn advies is misschien bij een andere huisarts informeren?

Het beste antwoord

Een beetje peper kan wonderen doen! Bij idiopathische rhinitis (neusklachten waarvoor geen oorzaak is gevonden = IR) behandelen ziekenhuizen patiënten met een peperextract: capsaïcine. De behandeling vindt plaats gedurende vijf keer in vijf uur. Het neusslijmvlies wordt vooraf aan de eerste toediening verdoofd. De behandeling wordt goed verdragen en geeft naast wat traanogen en hoestklachten weinig last. Na een tot twee weken worden de neusklachten al minder. Het effect houdt gemiddeld negen maanden tot een jaar aan en kan zonder problemen worden herhaald. De neusklachten verminderen of verdwijnen volledig, bij ongeveer 75 procent van de patiënten met IR. Alleen niet bij mensen die roken, en die worden daarom uitgesloten van deze behandeling.

(Mocht het zo zijn dat jij rookt dan is ten zeerste aan te bevelen om daarmee te stoppen, want dat is zonder meer al beter om je neusslijmvlies te kunnen laten herstellen).
Amadea
7 jaar geleden
Pieterke
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Het is geen sick building syndroom. Althans dat denk ik niet. Ik had het ook in een ander huis en werken doe ik al lang niet meer.
Ik kan niet zo gemakkelijk naar een ziekenhuis door mijn straatvrees. Ik rook overigens niet.