Hoe kan dat ik buikpijn krijg en misselijk word wanneer ik trek heb?

Zoals de vraag al was, ik krijg vaak buikpijn als ik trek begint te krijgen. Zo gauw ik wat ga eten gaat het weer weg. Heel vaag. Zo kan ik bijna niet afvallen omdat ik wel wat moet eten dan.
Ligt het bijv. aan mijn maag of wat kan het zijn?

Ook heb ik vaak last van buikpijn links boven in, net onder mijn ribben. (dikke darm?)

Alvast bedankt allemaal! :)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je deze vraag al aan de huisarts gesteld?
Ritsuka
8 jaar geleden
Voor afvallen kun je ook kijken naar anders eten. Wissel bijvoorbeeld van volle naar halfvolle of magere melk, eet naar verhouding meer groente en eiwitten, gebruiken minder sausjes etc.
tinus1969
8 jaar geleden
Eet je veel suiker of suikerrijke producten? (Koeken, Liga's, cola, repen, energybars of energydrinks). Die zorgen allemaal voor instabiele insuline en bloedsuikerspiegels.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik eet over het algemeen gezond en veel eiwitten. Gemiddeld rond de 100 gr. per dag. ( focus dus meer op eiwitten en minder op koolhydraten en vetten.) Bijna geen geraffineerde suikers iig.
Ritsuka
8 jaar geleden
100 gram eiwitten op een dag is een mooi streven. Ook genoeg groente en vezelrijke producten? en voldoende water? dat zorgt ook voor vulling.
En mogelijk heb je gewoon meer eten nodig dan je denkt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel! Ik drink ong. 1,5 l per dag en 2-3 stuks fruit en voldoende groenten. Als ik meer eten nodig heb. Waarom val ik dan niet af en heb ik licht overgewicht? Ik gemiddeld 2000 kcal per dag.
Ritsuka
8 jaar geleden
je zegt verder niet zo veel over jezelf.
wat doe je aan beweging en sporten?
doe je krachttraining?
heb je veel stress?
slaap je goed?
allemaal factoren die invloed hebben. Je verteld je lengte, gewicht, en leeftijd niet. 2000 kcal kan teveel zijn op een dag, als jij bijvoorbeeld iemand bent die niet zo veel beweegt en wat kleiner is. BMI alleen zegt trouwens niks over je gezondheid. Kijk maar eens naar Olympische zwemmers, die hebben allemaal overgewicht volgens BMI, maar zijn supergezond.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goede vraag, sport gemiddeld 3-4 x in de week, 2x schema kracht en 2x uur cardio.VBen 1,73 en weeg 82. Stress maak ik zelf helaas en slaap niet goed maar ook niet heel slecht. Gem. 7 uur per nacht.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
K weeg iets te veel, maar afvallen gaat zo lastig met die buikpijn.

Antwoorden (1)

Dat zou goed kunnen komen door jouw bloedsuikerspiegel. Als die te laag is kunnen sommige mensen zich naar gaan voelen. De bloedsuikerspiegel is een maateenheid die de hoeveelheid glucose aangeeft die opgelost is in het bloed. Bij mensen met diabetes is die hoeveelheid te hoog, en bij jou op dat moment te laag. Het eten van een zetmeelrijk voedingsmiddel zal dit dan verhelpen. Zoals bijvoorbeeld volkorenbrood of zilvervliesrijst.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit zou een oorzaak kunnen zijn, al kan ik de buikpijn er niet bij plaatsen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad. Maar over het algemeen eet ik bijna geen witbrood, veel volkoren crackers en altijd zilvervlies rijst ipv. witte. Bedoel je dus bij elke maaltijd sws iets zetmeelsrijk?
tinus1969
8 jaar geleden
Het is de vraag of suiker/zetmeelrijk eten de bloedsuikerspiegel stabiliseert; je bloedsuikerspiegel wordt namelijk maar nauwelijks door je eten bepaald, maar vooral door de activiteit van je lever (die suiker uit je bloed haalt of er juist instopt, afhankelijk van wat nodig is. De totale hoeveelheid suiker in je bloed is dan ook laag in vergelijking met de hoeveelheid suiker in je maaltijd of lever. Je bloed bevat in totaal 1-2 suikerklontjes.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is rr dan wat mis met mijn bloedsuiker spiegel? Of lever?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zoals ik al vaker op GV heb aangegeven wordt een te laag bloedsuiker eigenlijk altijd veroorzaakt door medicatie die diabeten gebruiken. Daarnaast bestaan er een paar andere zeldzame oorzaken, zoals extreme inspanning. Zo op het verhaal ga ik er vanuit dat daar geen sprake van is.
Een te laag bloedsuiker wordt door leken te pas en te onpas geroepen als verklaring voor allerlei klachten; slechts zelden blijkt dat ook reeel te zijn. Op dit moment zou ik een te laag bloedsuiker dan ook als een onwaarschijnlijke oorzaak van de klachten zien. Dat wordt natuurlijk anders als blijkt dat GV bijvoorbeeld medicatie gebruikt die het als bijwerking hebben.
Overigens is het vrij makkelijk vast te stellen door op het moment van klachten een bloedsuiker te prikken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar het kan best zijn dat ik suikerziekte heb. Ik keek vandaag bij de klachten en heb ze 9/10! Maar ik durf dat niet zo snel te zeggen, laat staan ervoor naar de dokter gaan!
Ritsuka
8 jaar geleden
als je op het internet gaat lezen, heb je altijd de meeste enge ziektes. Als je zekerheid wilt, ga dan met je klachten naar de huisarts.