Wat is een reizigersbacterie?

Ik heb onlangs last van mijn darmen en ik zou graag willen weten wat een reizigersbacterie is. Op Google kon ik niet veel erover vinden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
8 jaar geleden
wat zei je huisarts over je darmklachten?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb al een echo laten maken en het bleek een dunne darm ontsteking te zijn. Ik heb geen bloed of slijm verlies en hoogst waarschijnlijk is het een bacterie of een virus. In het ergste geval is het ziekte van crohn maar dat betwijfelen ze. Ik ga over een week een endoscopie doen en daar zouden ze alles uit zien van wat het nu is. Maar ik ben benieuwd wat een reizigersbacterie is.
Ritsuka
8 jaar geleden
waarom heb je het idee dat je dit hebt?
Een reizigersbacterie wil volgens mij alleen maar zeggen dat het een bacterie/infectie is die je vaak oploopt als je op reis bent in risicolanden. Het is niet een specifieke bacterie.
erotisi
8 jaar geleden
E-coli - ESCHERICHIA COLI
Veroorzaakt de zogenaamde reizigersdiarree http://www.globetrotter.nl/bacteriesoorten.html
Antoni
8 jaar geleden
Word geen hypochonder! Mensen met hypochondrie denken vaak dat ze een (ernstige) ziekte hebben. Als je op internet veel informatie leest over ziekten, lichamelijke klachten en aandoeningen, is het mogelijk dat je gaat denken dat jij zelf die ziekten, klachten enzovoort hebt. Dat lijkt mij niet aan te raden!

Antwoorden (1)

Ik denk dat je op het verkeerde woord googled. Je bedoeld waarschijnlijk reizigersDIARREE !

- Reizigersdiarree is dunne, waterige ontlasting tijdens een reis.
- Het ontstaat meestal door eten of drinken dat is besmet met bacteriën.
- Reizigersdiarree gaat meestal na een paar dagen over.
- Het belangrijkste is om uitdroging te voorkomen.
- Drink veel en gebruik zo nodig ORS, een speciaal drankje om uitdroging te voorkomen.
- Voor kleine kinderen en ouderen is het verstandig snel met ORS te beginnen.

Reizigersdiarree is dunne waterige ontlasting die tijdens of direct na een reis ontstaat. De diarree wordt meestal veroorzaakt door een bacterie uit het land waar u op reis bent (geweest). Soms is een virus of parasiet de oorzaak.

Bij diarree is het vooral belangrijk dat u uitdroging voorkomt. Zorg ervoor dat u extra veel drinkt: water, thee, bouillon en vruchtensap. Gebruik wel fruit dat u zelf geschild heeft of neem vruchtensap dat rechtstreeks uit de fabrieksverpakking komt. Verder kunt u geleidelijk weer gaan eten. Een speciaal dieet is niet nodig.