3 dagen water diarree is dit goed? Zie verder uitleg

Vorige week een flinke ontsteking in me lies gevonden.na de huisarts geweest en naar huis gestuurd met rust nemen.
Vrijdagnacht flinke buikkrampen water diarree hoge koorts.
Zaterdag morgen nog steeds koorts,diarree flauwgevallen.
Ik ben zaterdag naar het ziekenhuis gemoeten, mijn ontsteking bleek niet weg te zijn zoals ik dacht maar blijkbaar zich gaan verspreiden, waar na toe weet ik niet. Me bloeddruk was veel te laag. Nu heb ik antibiotica maar heb nog steeds last van heftige buikkrampen en water diarre is dit goed en kan ik daaraan iets tegen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt wel medicatie tegen diarree:Noritt.
Wij hebben het altijd in huis.
Langdurige ernstige diarree is best gevaarlijk:je kan uitdrogingsverschijnselen krijgen.
Sterkte ermee hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tnx ff aankijken dus pff
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet je wel flink beroerd voelen.
Als je niets tegen diarree in huis hebt moet je dat morgen ff halen hoor!
Je raakt zo alles weer kwijt hè?
Ook wat je drinkt.
Daarom mag diarree nooit te lang aanhouden.
Is echt slecht.
Nogmaals sterkte ermee,ik hoop dat je iemand in de buurt hebt die een beetje voor je zorgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel ik heb een vriend. Voel me echt beroerd ja misschien vanavond huisartsenpost maar weer bellen pff. Tnx!

Het beste antwoord

Op zich is diarree pas diarree als het inderdaad waterdun is (en soms niet op te houden).
De vraag is: hoe komt het? Kennelijk had je het al voor de antibioticakuur begon. Heb je in het ziekenhuis gemeld dat je diarree had?
Het kan een paar dagen duren voor een kuur aanslaat (wel de kuur altijd afmaken!), dus als de diarree door bijvoorbeeld een uitgebreide ontsteking komt, zou ie minder moeten worden (hoewel je darmen door antibiotica op zich ook van slag kunnen raken, maar niet zo erg als je nu beschrijft).
Ik zou de huisartsenpost bellen, uitleggen wat er aan de hand is en vragen wat je het beste kunt doen.
Intussen rustig aan doen, zorgen dat je wel wat binnen krijgt (liefst dingen met wat zout en/of suiker, denk aan ranja, niet te sterke thee met wat suiker, oplosbouillon of van die soep in eenkopszakjes). Wil je wat eten, probeer dan kleine porties te eten die lichtverteerbaar zijn: een beschuit, wat appelmoes, witte rijst (met wat zout, of ketjap, of ketchup, of gekookt in bouillon).

Sterkte en beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de huisartsenpost net gebeld. Even 2 dagen aankijken mocht het vandaag nog erger worden met bepaalde klachten opbellen en terug gaan naar hun.
Het was eerlijk gezegd niet geweldig dat ik deze antibioticakuur heb gekregen omdat ik al diarree had maar beste was toch om hem even af te maken komende week.Ik ga nu lekker bouillon maken tnx en +

Andere antwoorden (2)

Ga zo snel mogelijk terug naar je huisarts of bel de huisartsenpost.
Doen Hoor.
Veel drinken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Anders krijg je dadelijk uitdrogingsverschijnselen.
12 jaar geleden
Mogelijk moet je lichaam zich nog instellen op de antibiotica en duurt het even voordat je het effect merkt. Het kan ook een bijwerking zijn (check de bijsluiter even om dit uit te sluiten), maar misschien is deze antibiotica ook wel helemaal niet geschikt voor de specifieke ontsteking die je hebt. Heb je over twee dagen nog dezelfde klachten of ga je je zieker voelen, dan zou ik zeker teruggaan naar je huisarts. Eet intussen zoveel mogelijk licht verteerbaar, maar wel met voldoende vezels zodat je je darmen niet onnodig belast maar je ontlasting wel vaster maakt. Drink ook minimaal 1,5 liter per dag om uitdroging te voorkomen. Drop eten of zoethoutthee drinken kan helpen om je bloeddruk weer wat op te krikken. In ieder geval wens ik je veel beterschap.