wat kan ik nog doen aan mijn achillespeesblessure?

Ik ben 16 jaar en heb al jaren last van een achillespeesblessure. Ik zit op korfbal. Sinds ik kon lopen liep ik op mijn tenen. Sinds vorig jaar dat ook niet meer. M'n blessure is er altijd wel maar de ene keer kan ik amper lopen en de andere keer kan ik alles doen (met lichte pijn). Ik ben altijd door gegaan met korfballen waardoor ik mijn pijngrens denk ik erg hoog heb laten komen als het gaat om mijn achillespees. Nu ben ik eigenlijk helemaal klaar met die achillespees (meestal m'n linker erger dan de rechter) en wil ik er helemaal vanaf zijn. Nu heb ik al voor m'n gevoel alles geprobeerd; fysio, shockwave, sportmasseur, gelhakjes, speciale zolen, dagelijks oprekken en ga maar verder. Nu is mijmeraar dus wat ik nog kan doen om voor eens en altijd van deze blessure verlost te zijn?

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijmeraar= mijn vraag

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zijn je pezen te kort, dat je altijd op je tenen loopt? En draag je dan hakken, of loop je echt continu met je hielen van de vloer? Hoe deed je dat dan tot nu toe met korfbal?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn ze te kort. Nee ik draag dan geen hakken maar liep met m'n hielen van de vloer. Bij korfbal ging ik steeds maar door waardoor de pijn steeds erger werd, de laatste tijd geef ik het aan aan m'n trainers en die zorgen dan dat ik gewisseld word.
Erna55
8 jaar geleden
Wat zegt de huisarts erover ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De huisarts ben ik 5 jaar geleden geweest en die stuurde me door naar fysio, die niet bleek te helpen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien is een achillespeesverlenging (operatie) een optie? Ik heb dit een paar jaar geleden ook gehad. Je moet wel een paar weken in gips en fysio, maar dan kun je ook weer gewoon ’ normaal’ lopen enz. Ik zet dit maar voor de zekerheid als reactie neer omdat ik niet weet of dit zo als antwoord mag ;)

Antwoorden (1)

Ik heb zelf voor een aantal blessures veel gehad aan ergotherapie. Er is vaak een onbewust aantal bewegingen die je maakt die de blessure in stand kunnen houden. Een ergonoom kan je hierop wijzen en vertellen hoe je dingen anders kunt doen.
Maar als herstel kan ik medische lasertherapie van harte aanbevelen. Op de Mirabelweg in Eindhoven zit een arts die o.a. deze therapie geeft. Niet verwarren met lasertherapie voor ontharen e.d. Er wordt een ander apparaat voor gebruikt. Je moet ook arts zijn om deze therapie te mogen geven.
Heel veel beterschap!