Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe onstaat en spontane dwarsleasie?

een kennis van mij kreeg 2x een spontane dwarsleasie, als gevolg daarvan kreeg zij verlammings verschijnselen,

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Vaak door een zogenaamd ruggenmerginfarct ; een spontane bloeding in de zenuwbanen in de rug. Dat kan het gevolg zijn van aangeboren oorzaken aan de rug of aorta, maar ook van bijvoorbeeld een zwangerschap, overgewicht, aderverkalking en lage bloeddruk .

Als deze persoon al twee maal een dergelijk infarct heeft gehad, is er vermoedelijk iets niet in orde en zal hij ook in de toekomst dit risico blijven lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ik het goed begrijp is dit dan een tijdelijke aandoening, de verlammingsverschijnselen verdwijnen als de bloeding verholpen is? Kan een hernia ook tot een acute dwarslaesie leiden?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat zou ik niet zo stelling durven beweren ; een laesie kan behoorlijk definitief zijn. En ja, in theorie zou ook een hernia een beschadiging of laesie kunnen veroorzaken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding