hoe kom je van een zuigzoen af?

Vraag me niet hoe, maar ik heb per ongeluk mezelf een zuigzoen op mijn arm gegeven. Nu begint school over 2 dagen en misschien kan je je voorstellen dat ik niet daarmee wil rondlopen door de schoolgangen aangezien er waarschijnlijk gevraagd wordt hoe ik er een kom en ik daar geen zin in heb aangezien het een best genant verhaal is. Maarja mijn vraag is dus, hoelang duurt zo'n zuigzoen en is er misschien iets waardoor het sneller weg gaat? Alsvast bedankt voor antwoorden :)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.3K
Ritsuka
8 jaar geleden
verband eromheen doen, zeg je dat je je gesneden hebt aan iets
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt natuurlijk ook iets luchtigs aantrekken met lange mouwen. Ben je overal vanaf en heb je je probleem opgelost.
Poet
8 jaar geleden
Zeg gewoon dat het een zuigzoen van een meisje is. Dan hoef je geen genante verhalen te vertellen

Antwoorden (2)

Dat duurt een paar dagen, en nee, er is niks waardoor je het eerder weg kunt krijgen. Het is eigenlijk een soort 'blauwe plek' ; door heel hard te zuigen, maak je de onderliggende oppervlakkige bloedvaatjes stuk, dat bloed komt vlak onder je huid, en je lichaam heeft even tijd nodig om dat bloed weer weg te werken.

Je kunt er een pleister op plakken of iets proberen met make-up, maar als hij op je arm zit, kun je ook gewoon zeggen dat je je hebt gestoten. Daar is niks genants aan, en dat kan ook een rode "blauwe plek" opleveren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met een beetje masseren en koelen (liefst direct nadat het gebeurd is) zou je het proces iets kunnen versnellen, maar verwacht daar geen wonderen van.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt proberen met Arnica D6 het herstelproces te versnellen, dat is er in creme, zalf of gel om op de huid te smeren, of in druppel of tabletvorm om in te nemen.
Dit verbetert de doorbloeding, waardoor blauwe plekken sneller genezen.
In de bron nog meer nuttige tips.
Dit is te koop bij de apotheek, drogisterij en de supermarkten die zelfzorggeneesmiddelen verkopen.