Hoe neuspiercing onderhouden op festival?

Hey! Komende woensdag vertrek ik naar een festival, ik blijf daar tot zondag. Ik heb sinds kort ( zaterdag ) een neuspiercing, ik moet deze goed onderhouden (2x per dag spoelen onder de kraan met lauw water en daarna meegekregen product op buitenkant aanbrengen.) Nu vraag ik mij af hoe ik dit kan voortzetten op dat festival aangezien je daar niet echt lopend lauw water hebt en dat er daar veel stof is ,die overal terecht komt en dus ook misschien op de plaats van mijn neuspiercing, die vervolgens zou kunnen ontsteken. Hebben jullie wat tips (voor het onderhouden van men piercing)? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Eigenlijk, heel strikt genomen, ben je een 'patiënt' die herstellende is van een (kleine) ingreep, en die hoort eigenlijk niet in de (onhygiënische) omgeving van een festival thuis.

Je kunt proberen te roeien met de riemen die je hebt (spoelen met een beker of flesje water, desnoods koud, reinigingsdoekjes gebruiken en je ontsmettingsmiddel aanbrengen, liever nog meer dan twee keer per dag. Stof kun je deels weren door een pleister over je piercing te dragen (maar dan sluit je hem weer af van de lucht en dat is ook weer niet goed, dus alleen als de kwaal ernstiger is dan het middel).

Neem eventueel van die hygiënische doekjes mee om zo vaak als je er aan denkt de piercing even schoon te maken. En hou natuurlijk ook je handen goed schoon, dat je daarmee geen vuil in het wondje brengt.

Eventueel kun je de huisarts vragen of hij je uit voorzorg een tubetje Fucidin mee kan geven. (Gaat alleen maar op recept namelijk). Dit is een huidantibioticum dat je twee tot drie keer daags zou kunnen smeren om een eventuele infectie die mocht optreden in de kiem te smoren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is er een grote kans dat deze zal ontsteken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik geloof niet dat de kans heel erg groot is, maar ALS het misgaat kunnen de complicaties zodanig zijn - en de blijvende gevolgen - dat ik persoónlijk het risico niet zou nemen voor een popfestival. (Of eerlijk gezegd zou ik vanwege het evenement de piercing uitgesteld hebben). Maar dat moet je natuurlijk helemaal voor jezelf beslissen. Als je veel en makkelijk ontstekingen krijgt (oorbellen, muggenbulten, kleine wondjes, stroopnagels etc) is het risico ook nu groter dan wanneer je nooit ergens last van hebt. Hangt af van je weerstand, maar ook van de temperatuur ; als het 22 graden is, zijn de risico's vele malen kleiner dan wanneer het 30 graden of heter wordt.
En festivalterreinen zijn ECHT ongelofelijk smerig ; dat kun je niet vergelijken met een normale camping.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke bedankt!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik weet dat het misschien heel erg dom klinkt maar ik zou natuurlijk ook de 3 avonden die ik daar ben na de festivaldag naar de EHBO post kunnen gaan en vragen of ik hem daar mag spoelen? Ik denk niet echt dat ze er iets zouden moeten tegen hebben toch? Ik kan proberen, of is dat heel erg dom van me?
Niet.
Piercing er uit of niet gaan.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gaat niet gebeuren
tinus1969
8 jaar geleden
Gelukkig voor jou werkt de zorgverzekering niet zoals een brandverzekering en zullen medische kosten bij een infectie van je piercing worden vergoed. Een brandverzekering zou bij zulke zorgeloosheid niet uitbetalen.