Waarom heb ik een steek in mijn bil?

Hoi, al sinds een paar dagen heb ik een pijnlijke steek aan mijn rechter bil. Ik heb het al eens een paar keer eerder gehad maar ik ben er nooit naar de huisarts mee gegaan. Ik voel die steek als ik bijvoorbeeld buk, opsta, als ik in bed lig en mij beweeg en soms ook met lopen.
Wat kan de oorzaak hier van zijn en is het gevaarlijk? Het hinderd mijn dagelijkse werkzaamheden namelijk.
mvg!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.5K
Ritsuka
8 jaar geleden
Lijkt mij iets voor huisarts als je al tijdje hebt
Erna55
8 jaar geleden
Je bent er nooit mee naar de huisarts gegaan.
Dit lijkt me het moment om dat maar wel te gaan doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
de laatste dagen (wegens vakantie?) veel in een andere houding gezeten? Lui op de bank, met de tablet in bed? Daar heb ik namelijk spierpijn van in mijn bil gekregen. Andere houding aannemen en dan zou het met een paar weken over moeten zijn. Als de pijn doorstraalt naar je been zou ik er even mee langs de dokter gaan

Antwoorden (1)

Dit kan vanuit je rug komen.
Wanneer je een verkeerde houding hebt. bijv. achter de computer zitten, autostoel, maar ook tuinkarweitjes, sjouwen e.d. kan de oorzaak zijn. Ook draaien vanuit je rug en knieën i.p.v. je voeten verplaatsen kan de oorzaak zijn.
Soms begint "spit" in je bil en trekt dan naar boven je onderrug in of naar beneden je been in.
Om erger te voorkomen kun je eens nagaan of er rugproblemen in je familie voorkomen.
Sport is een prima middel om je spieren te trainen en kan rugklachten voorkomen. Maar bijv. hockey kan een oorzaak zijn i.v.m. met het laag lopen en draaien om te schieten.
Als je het weer eens hebt zou ik toch de huisarts er naar laten kijken en misschien een (fysio)therapeutisch advies in winnen.
Beterschap!