Wat is er aan de hand met je huid als die na een snijwonde niet hertseld ?

Ik ken iemand die zelfverwonding doet bij zichzelf, maar haar wondes hetstellen niet meer, of toch niet goed. Wat is er aan de hand, en wat kan hier aan gedaan worden ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ze nou stopt met haar zelf te verwonden dan gaat t vanzelf over maar als je nou steeds snijd heeft je lichaam er ook moeite mee om al die wonden te genezen... Denk ik
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Kan je dan zelfverwonding doen bij een ander? Maar serieus, ik denk ook dat ze er of zelf weer steeds aan komt, of dat het lichaam er steeds meer moeite mee krijgt. Kan ook zo zijn dat de wond vervuild is.

Antwoorden (1)

Wat er aan de hand is, is dat ze psychologische hulp nodig heeft. ik denk zo dat ze zelf die wonden steeds weer open maakt, en dan genezen ze niet. Je zult zelf ook wel eens meegemaakt hebben dat je steeds aan een wondje of pukkeltje bleef krabben, dat duurt langer voordat dat dan genezen is dan wanneer je het afdekt en er niet aankomt