ik ben perongeluk op mijn gipsvoet gaan staan is dat erg?

Hee, ik heb afgelopen week een heel klein breukje opgelopen in mijn 3de middenvoetsbeentje en moet 2 weken gips, maar ik ben zojuist op mn gipsvoet gaan staan, het deed geen pijn, maar kan dat kwaad? Sorry als ik dom klink haha.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9.5K
Amadea
8 jaar geleden
Heb je geen krukken meegekregen dan? Als wordt voorgeschreven niet te belasten moet je dat echt niet doen. Want dan heb je kans dat het beentje verschuift en vervolgens verkeerd vastgroeit. Daar kan je de rest van je leven last van blijven houden!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik stond er perongeluk op, Ben net langs de dokter geweest, Breukje is weg, hoef geen gips meer. :)

Antwoorden (3)

Is het gips nog heel? Ja dan is er niets aan de hand en doet het gips nog steeds wat het moet doen namelijk je voet fixeren.
Beterschap met je voet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankje, En ja het gips is nog heel, het voelt alleen wat losser aan de bovenkant, ik bel morgen ff de dokter :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
heel verstandig om inderdaad even te bellen. Als je gips losser zit, kan je voet dus verschuiven, en dan kan het al meer kwaad dan ik dacht
Dat ligt eraan. Je mag er niet op staan, want anders had je wel loopgips gekregen. Je mag er dus geen kracht op zetten. Bij twijfel bel je liever even met de huisartsenpost.

Waarschijnlijk kan het, zolang het allemaal nog goed voelt en geen pijn doet, weinig kwaad, maar dat is vanachter een PC niet te beoordelen op dit forum.

Toegevoegd na 2 minuten:
Lees nu ook dat je gips wat losser zit, blijkbaar is het dus toch iets uitgebogen (dat kan, ook al voelt het heel stevig). Even bellen dus. Beterschap met je voet!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij twijfel bellen of langs gaan bij een eerste hulppost. Juist om het gaat om een kleine botje is de fixatie belangrijk. Voor een gipsmeester is de controle zeer eenvoudig en voor een leek is het maar raden.
Zelf ben ik met gips een trap af gegaan ipv de lift en toen kwam door een tikje op de hiel een scheur in het gipsspalk. En dat vonden ze bij het verwijderen van de gipsspalk niet wenselijk. Het is wel goed afgelopen en mijn enkel is goed genezen.