Lippiercing waarschijnlijk scheef geprikt, heel veel last is dit gevaarlijk?

Volgens mij heb ik er een klein probleempje bij, ik heb het zeg maar door een vriend laten prikken, en nou zegt een vriendin van me dat hij scheef zit, en het is ook heel erg pijnlijk, praten gaat moeilijk en het is opgezwollen en blauw/paars rood achtig. Toen het geprikt werd ging het heel erg bloeden enzo en hij zei dat het hoort, alleen nu denken wij dat het niet hoort omdat ik er dus heel veel last van heb. Iedereen zegt tegen me dat ik hem uit moet doen omdat het gevaarlijk is..... Maar ik vraag me af of dat gevaarlijk is, want als het een zenuw of pees of bloedbaan heb geraakt enzow heb ik gehoord dat het dan juist gevaarlijk kan zijn. Ik weet ook nog van m`n tongpiercing, dat ik een paar dagen niet kon eten drinken en praten, nou ja dat het moeilijk ging. Maar omdat deze piercing er inderdaad scheef uitziet en ik het gevoel heb dat er iets klem zit (misschien een spier of bloedvat? Omdat het ook heftig ging bloeden) Misschien denk ik dan te erg ofzo maar ik maak me er wel een beetje te veel zorgen, maar ook voor m`n gemoedsrust en dat iemand misschien raad weet wat ik zou kunnen doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Bij het zetten van een piercing moet men pezen bloedbanen en zenuwbanen vermijden.
Mogelijk is ook niet voldoende steriel gewerkt en/of heb je een allergische reactie.
Dus naar de huisarts en de piercing verwijderen.
Als deze niet bloedt zou ik hem er juist wel direct uithalen.
naarst infectie kan het een allergische reactie op het metaal van de piercing zijn (bijvoorbeeld nikkel en koper zijn daar berucht om).
Je snapt dat het laten zitten van een allergeen niet verstandig is.

Piercers weten war ze wel en niet kunnen prikken, soms lichten ze (indien mogelijk) de plaats door om te zien of er geen bloedvat "in de weg zit"
Zonder ervaring in steriel werken en anatomische kennis is het af te raden zelf piercings te plaatsen.
met het artsbezoek en medicijnen welke laatste van je eigen risico af gaat, had je ook een professionele piercer kunnen betalen.
Wellicht had je deze problemen niet gehad.
Zij hebben ook de goede materialen (chirurgisch staal en infuusnaalden) die een nauwsluitende wond geeft waardoor minder vuil in het steekkanaal komt.
Ook hebben ze de juiste desinfectans in huis en een opleiding gehad om problemen te vermijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ga morgenochtend even langs de huisarts en laat er naar kijken. Omdat het nog maar een paar uurtjes is, totdat de huisartsen weer beginnen met hun spreekuur, kun je tot die tijd de piercing wel gewoon laten zitten.

Even een tip voor een volgende keer; laat piercings altijd zetten door een professional en niet door een kennis of een vriendje.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ echter, persoonlijk zou ik vandaag nog even langs de huisarts gaan, de meeste huisartsen kan je ook smiddags bellen voor een afspraak en dan kan je aan de assistente het probleem even voorleggen