oorpijn!? + wat gaat de dokter doen?

ik heb sinds vanochtend oorpijn. vanochtend zat ie helemaal dicht en nu heb ik het idee dat ie iets meer open is. maar ik hoor er nog niet goed mee. ik voel soms ook opeens een pijnlijke steek. is het een verstopt oor of is het een oorontsteking!? en wat gaat de dokter dadelijk (15.40u) doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Het verschillende oorzaken hebben. Als je oor echt verstopt zit, kan je oor uitgespoten worden.
Ook kan het een oorontsteking zijn. Bij een bacteriële infectie kan antibiotica voorgeschreven worden.
Maar het kan ook een verstopte buis van Eustachius zijn, en dan is neusspray vaak al voldoende.
13 jaar geleden
In je oor kijken of er een ontsteking te zien is. Je krijgt waarschijnlijk een kuurtje voor een week. Evt met oordruppels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijken naar dat oor van jou! en dan maar afwachten wat de dokter vind.....?en of het verstopt is of een oorontsteking kom je dan ook te weten.hij zal je er wel vanaf kunnen helpen
De dokter zal vermoedelijk -naast het vragen of er nog meer klachten zijn - in het oor kijken of er van buiten een ontsteking, verstopping of gaatje te zien is. Zo niet , dan komt de oorpijn vermoedelijk - zoals in 99 % van de gevallen - vanuit de verstopte neus / buis van eustachius. Neudruppels geven dan enige verlichting, oordruppels doen dan helemaal niets.

Is er wel sprake van een oorontsteking, dan zul je vermoedelijk antibiotica of oordruppels krijgen, afhankelijk van de plaats en mate. Nog even afwachten dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij luistert naar jouw klacht en gaat met een apparaatje in de gehoorgang kijken. Hij gaat op zoek naar een prop, een zwelling, een ontstekingsreactie, inspecteert als het zichtbaar is, het trommelvlies. Daarna bepaalt hij wat de oplossing moet worden zoals bv. antibiotica bij een ontstekingsproces met evt. wat pijnmedicatie of het uitspuiten als er een prop is. Bij dat laatste moet eerst de prop wat verweekt worden door oliedruppels en moet je terugkomen.