Wat is het beste dat ik kan doen met mijn langdurige en hevige bloedneus?

Ik heb op donderdag plots een bloedneus gehad. Ik zat in het restaurant en plots een hevige bloederige viezigheid. Het was er niet super warm in de zaal en droog (lucht). Maar ik voelde me al een hele week draaierig als ik me omdraai en/of buig. Ze hebben me ook gevraagd dat ik medicatie nam. Ja, ik neem Cymbalta, ijzer, chrome, de pil (Nora) en Aerius .. Misschien beïnvloedt dat? Wat kan er mis zijn, want mijn bloedneus duurde zeker 45 minuten en na een tijd voelde ik me zwak en licht in mijn hoofd en die avond kreeg ik weer een bloedneus. En gisteren nog eens plots een bloedneus maar dit duurde niet erg lang +/- 5 min en dit was zo 4x teruggekomen.
Iemand een verklaring ervoor?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien heb je een zwak adertje in je neus,dat kan iedere keer open gaan en dan krijg je een bloedneus.
De huisarts kan dat dicht branden(ja echt,klinkt eng,maar zo heet het)
Maar ja,das een gok,maar het kan wel.
Beter even langs de huisarts dus.
Ivana
9 jaar geleden
Dat dichtbranden doet de KNO-arts.

Antwoorden (1)

Ik heb geen verklaring , hiervoor zou je een huisarts voor moeten bezoeken.
Ik heb het ook ooit gehad , en wat geadviseerd werd is van toiletpapier een soort tamponnetje maken, dit voorzichtig in de bloedende neus doen. Neus dicht knijpen zodat die tampon blijft zitten hoofd licht naar achteren buigen, en iets kouds in je nek leggen.
Na een minuutje of vijf kan je de prop er voorzichtig uithalen, en is het gestelpt.

Is je neus zo vol van het bloed, voor dat je aan dit alles begint, boven een wasbak , het goede neusgat dichthouden en uitsnuiten met de bloedneus. ,is wel een bloedige (wasbak ) paardemiddel, maar geeft je de tijd om de prop er in te doen zonder dat hij gelijk verzadigd is.

Suc6