Hoe kan het dat ik tijdens Crossfit direct enorme hoofdpijn krijg als mijn hoofd ondersteboven is?

Vrijwel direct krijg ik een pijnlijke, zeurende en misselijkmakende hoofdpijn als ik een handstand doe of andere oefeningen waarbij mijn hoofd ondersteboven is. Ik vind het vervelend omdat er toch best veel Crossfit oefeningen zijn waarbij je hoofd op zijn op kop staat.

Adviezen als goed letten op je ademhaling, eet en drink voldoende van te voren hebben geen gewenst effect gehad.

Ik hoop op nieuwe adviezen.. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zitten je bijholtes misschien verstopt? Als ik dat heb krijg ik altijd direct hoofdpijn als ik buk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb wel een aantal keren per jaar ontstoken bijholtes. Het vervelende is met bukken/ op de kop staan dat de hoofdpijn ook niet na enkele minuten weer over is. Dit kan dan rustig 30-60 minuten aanhouden.
Erna55
9 jaar geleden
Het lijkt me wijs om voorlopig niet meer ondersteboven te hangen.

Het beste antwoord

Ondersteboven is een volstrekt onnatuurlijke houding voor een mens.
Bij een mens zijn alle reflexen er op gericht om in verticale stand voldoende bloed boven in je lichaam / hoofd te krijgen, omdat het door de zwaartekracht allemaal naar je benen wil stromen.
Die omgekeerde reflexen zijn er niet. Dus is er grote kans dat je dan hoofdpijn krijgt door de veel te hoge bloeddruk.
Sommige mensen kunnen er kennelijk tegen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de sportschool lijkt iedereen er tegen te kunnen. Mijn coach zei dat ik anders eens naar de huisarts moest gaan. Dus op de sportschool wordt mij vertelt dat het juist vreemd is als je er niet tegen kunt. Alsof je het een paar keer moet doen en je lichaam er dan gewend aan raakt.