heftige keelpijn na operatie is dit normaal?

Dag,
Ik ben woensdag 11februari geopereerd. Ik heb nu nog altijd keelpijn. Is dit nog normaal. De eerste dag had ik er niet echt last van maar ik kon wel totaal niet goed slikken. dit is eigenlijk ook nog altijd niet verbeterd. Deze pijn is nog niet verbeterd. Ik vroeg me af of dit evt kan komen omdat ik heel onrustig was toen ik ontwaakte en naar mijn gevoel waren ze die buis er nog aan het uit halen. Ik kon mijn lichaam op dat moment ook nog niet echt onder controle houden.

Mijn 2de vraag is of het normaal is dat ik nog altijd na een korte inspanning heel moe ben en soms de hele dag niets meer kan doen waar ik me moet goed op concentreren. Ik ben ook nog altijd heel erg vergeetachtig ik vergeet heel rap dingen die ik moet doen die mijn mama mij gevraagd heeft of wat ze gezegd heeft.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.6K
SimonV
9 jaar geleden
Ik had hetzelfde probleem, omdat de intubatiebuis een aft had veroorzaakt. Wellicht kan je mama zien of je een witte vlek in je keel hebt.
Onschuldig maar wel vervelend. Kamillethee zou kunnen helpen. Na (ruim) een week zou de aft moeten verdwijnen.
SimonV
9 jaar geleden
Ook zonder aft kun je wat last van keelpijn hebben:
"Aan het einde van de operatie worden de slaapmiddelen gestopt, dan wordt u wakker en wordt het buisje uit uw luchtpijp gehaald. Soms heeft u wat last van keelpijn of heesheid na een operatie. Dit is een irritatie die is ontstaan door het beademingsbuisje. Na enkele dagen gaat deze vanzelf weer over. " http://www.sintlucasandreasziekenhuis.nl/onderzoek-behandeling/algehele-anesthesie-narcose Moeheid komt ook voor, ook dat gaat wel over op den duur. Wat niet wegneemt dat het nooit kwaad kan naar de huisarts te gaan als de klachten aanhouden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ok dank je wel voor de reacties, we hebben idd al gekeken of we iets zagen het staat wel zeer rood maar een witte vlek zien we niet echt. de operatie is nu wel al 9 dagen geleden daarmee vroeg ik me af of het nog altijd normaal was dat de pijn nog altijd niet verminderd was
Ivana
9 jaar geleden
Houd in de gaten dat je na een narcose nog lang last kan hebben van concentratiestoornis en depressieve gevoelens. Je kunt per uur narcose rekenen op een maand moeilijkheden. Dat is natuurlijk niet voor iedereen even ang.
Ivana
9 jaar geleden
even ang=even lang.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ivana, gelukkig niet voor iedereen hetzelfde. Mijn man, eind vorig jaar, vier uren narcose en na twee uur fit (nou ja, zo goed als fit).
Ivana
9 jaar geleden
Je hebt gelijk Joan. Ik heb dezelfde ervaring, maar de meeste mensen weten niet dat narcose die uitwerking KAN hebben. Hier in huis heeft iemand een maand lang huilbuien gehad na een narcose van twee uur. Volgens de huisarts is dat een mogelijk gevolg. Evenals hoesten en keelpijn.

Antwoorden (1)

De keelpijn kan inderdaad van het intuberen zijn. Als het erg lang aan blijft houden zou ik wel een dokter bellen. De narcose kan lang in je lichaam blijven. Sommige mensen houden wel een half jaar last van sneller vermoeid zijn bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus @Rupsje1000, en veel water drinken, de "narcose moet eruit". Het komt helemaal goed.