kan je schouderklachten krijgen door verkeerde houding ?

Ik merk dat ik sinds een paar weken last heb aan de bovenkans van mijn schouder.
kan dit komen door verkeerde houding.
ik zit namelijk altijd met mn rug krom en schouders opgetrokken.
als ik gewoon sta/loop hangen mn schouders naar voren.

Toegevoegd na 5 minuten:
weken = maanden

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Amadea
9 jaar geleden
Ja, dat kan heel goed daardoor komen.

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Je kunt hiermee het beste naar een fysiotherapeut gaan, hij of zij kan je een paar keer een massage geven om de spieren te ontspannen, waardoor je van de pijn afkomt en kan je leren de juiste houding aan te leren. Je schouders moet je leren recht te houden, door ze iets naar achteren te trekken. Je kunt zelf de fysiotherapeut benaderen, of dit via de huisarts doen. Waarschijnlijk heb je je spieren door die verkeerde houding overbelast, waardoor zij vast zijn komen te zitten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je houding is inderdaad erg belangrijk. Je geeft aan dat je met je rug krom zit en je schouders opgetrokken. Als je recht gaat zitten met je schouders meer naar achter, is je houding al een stuk beter. Voelt ongemakkelijk, maar is wel veel beter. Blijf het volhouden en op de duur voelt ook deze houding normaal. Fysio zal je ws wat oefeningen geven om je rugstrekkers te versterken zodat het rechterop zitten uiteindelijk minder moeite kost.

Het kan zijn dat je als je rechtop zit, nog steeds met opgetrokken schouders zit. In dit geval kan het ook aan je omgeving liggen, bij voorbeeld een bureau waar je aan werkt, dat te hoog ingesteld is. Een stoel die te slecht ingesteld is (en dat bestaat uit meer dan alleen de juiste hoogte instellen). Kans is groot dat het een combinatie is van je eigen houding en omgeving. Wellicht handig om beide na te kijken. Op internet kun je van alles vinden over hoe je je omgeving het beste kunt inrichten, ergonomisch gezien. Wellicht heb je op je werk een preventiemedewerker, deze zou je ook van alles hierover kunnen vertellen.