De witte lijnen is de ademfrequentie.

De monitor is een IC monitor, of een bewakingsmonitor.
De overige lijnen van boven naar beneden:

Bloeddruk
Op de Intensive Care kunnen we op twee manieren de bloeddruk meten. Enerzijds met behulp van een reguliere bloeddrukband (oranje getallen op de monitor). Of als de bloeddruk onvoldoende is en het nodig wordt om een continue meting te verrichten, door middel van een zogenaamde arterielijn (rode getallen op monitor). Hiermee kunnen we iedere seconde de bloeddruk meten, waardoor we sneller kunnen ingrijpen, mocht dit noodzakelijk zijn.
Hartfrequentie en hartritme
De hartfrequentie geeft aan hoeveel slagen het hart per minuut maakt (groene getallen). Het hartritme wordt weergegeven door de gekronkelde groene lijn, bovenaan de monitor. Hiermee kunnen we diverse hartritmestoornissen signaleren en zo nodig adequaat behandelen.
Centraal Veneuze Druk
De centraal veneuze druk is een maat voor de vullingstoestand van het menselijk lichaam. Indien iemand is uitgedroogd, heeft deze te weinig vocht in het lichaam. Op deze manier kunnen we een continue registratie maken (donker blauwe getallen) en beoordelen of iemand vullingsbehoeftig is.
Saturatie
De saturatie (licht blauwe getallen) geeft aan hoeveel procent van de cellen in het bloed verzadigd zijn met zuurstof.
9 jaar geleden
Dat witte lijntje voor de 4.8 is een Capnogram, Dat is het verloop van het CO2 gehalte in de uitgeademde lucht van de patient. De 4.8% is het het percentage vlak voor het weer opnieuw inademen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan hier dus ook de ademfrequentie van afleiden