Werken de natuurlijke cosmetica producten van de dode zee (Ahava, dead sea cosmetics,...) echt tegen bijvoorbeeld reuma en huidaandoeningen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Tegen reuma zeker niet, dat zit aan de binnenkant en daar helpt geen smeerseltje aan. Tegen huidaandoeningen is dubieus.
Het is wel bekend dat de combi zout water en zon een helende werking heeft op b.v. psoriasis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord stippel +
Tegen reuma zeer zeker niet, omdat dat een afwijking is in je immuunsysteem. Die worden niet beinvloed doordat je iets op je buitenkant smeert.
Voor huidaandoeningen kunnen ze een marginaal effect hebben. Daar mag je niet al te veel van verwachten. Maar let op er is meer mis met Ahava: Met het misleidende etiket ’Made in Israel’ verhult Ahava waar het zijn schoonheidsproducten in werkelijkheid vervaardigt: in een illegale nederzetting op de bezette Westelijke Jordaanoever. Kortom misleiden de gezondheidsclaims en misleidende afkomstinformatie. Zou jij zoiets vertrouwen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb goede ervaringen met specifieke cosmetica zoals modder van de dode zee.