Wat kan je doen aan oververmoeidheid?

Ik ben de laatste tijd erg moe. ik ga altijd op tijd naar bed en heb ook al bloed laten prikken maar daar kwam niks uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat ligt eraan, waar die vermoeidheid vandaan komt.
En daar zijn zeer veel redenen voor:

- Je slaapt voldoende neem ik aan (je gaat op tijd naar bed), maar slaap je ook goed? Niet vaak wakker tussendoor bijvoorbeeld? Snurk je veel?
Oververmoeidheid kan komen bijvoorbeeld door slaapapneu. Informatie daarover:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapapneu
- Je kunt ook heel moe worden van stress en/of een depressie.
- Ongezond eten (of te weinig of teveel)
- Te weinig drinken, en dan vooral water
- Te weinig te doen hebben overdag
- Te weinig lichaamsbeweging
- Toch een ziekte onder de leden hebben, waar je nu geen weet van hebt
- Vitaminetekort -/ ijzertekort
- ????
Of een combinatie van vele factoren.

Als je de oorzaak/oorzaken weet, pas dan kan je er gericht iets aan gaan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ga eens van tevoren in Bad of neem van tevoren thee en Probeer nergens aan tedenken en probeer teslapen niet meteen opgeven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat doe je op een dag? Want van niks doen kun je ook moe worden.
Probeer overdag actief te blijven, wat te gaan sporten.
Van alleen maat stilzitten en denken kun je heel moe worden.
12 jaar geleden
Je moet naast voldoende slapen ook wat aan lichaamsbeweging doen, het liefst lekker buiten. En lichte maaltijden gebruiken. Zeer matig met koffie en gezond ( vers ) eten.
Hopelijk knap je snel op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan niet beloven dat het werkt maar het lijkt mij een kleine moeite om het te proberen:

Zet je mobiel en draadloos internet en andere draadloze zaken ‘s nachts uit. Zet je dect telefoon zover mogelijk van je vandaan (of vervang m liever nog door een ouderwets bedraad toestel). Mochten de buren een dect aan de andere kant van de slaapkamermuur hebben, draai je bed om (scheelt weer 2 meter). Kijk je vanuit je slaapkamerraam naar een zendmast, probeer een maandje een slaapkamer aan de andere kant van het huis (extra muren ertussen helpt).

Probeer het een maandje, voor hetzelfde geld ben je over een maand weer helemaal de oude.