Is de geur van een verbrande stekker inademen gevaarlijk ?

Zo straks had ik mijn oplader in mijn mobiel gedaan, maar de stekker begon te geuren (de geur van iets alsof het verbrand) . Dat kwam waarschijnlijk doordat ik de stekker de hele dag al in het stopcontact had zitten, en hij al helemaal volgeladen was met stroom. Maar het begon straks dus in ene keer heel erg te ruiken naar verbande stekker. Maar mijn vraag is die geur schadelijk geweest ik heb zeker wel 30 min niks gemerkt daarna begon het sterker en sterker te geuren, ben sindsdien wel wat benauwder. Moet ik contact opnemen met de huisarts ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Idd niet elke dag, echter een hete stekker betekent grote kans op brand, dit direct repareren, je lader mag er dag en nacht inzitten, maar mag hooguit warm worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het benauwde gevoel zal meer door de angst komen. Waarschijnlijk heb je morgen nergens meer last van.
En als dit echt gevaarlijk zou zijn, dan zouden die dingen echt niet in de handel zijn.

Antwoorden (2)

Als je de rest van je leven constant met je neus boven de rokende stekker blijft hangen is het wel gevaarlijk, ja. Maar niet als je het even ruikt.
9 jaar geleden
De stekker gaat waarschijnlijk eerst wat smelten en kan eventueel vlam vatten. Als het smelt komen er schadelijke gassen vrij. Echter is de hoeveelheid dusdanig klein dat dit geen groot nadelig effect kan hebben.

Ik denk dat het 'benauwde' dat je voelt meer geestelijk is. Door hieraan te denken maak je jezelf angstig.

Vergeet niet een goede stekker te kopen nu. ;)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dankjewel