Terugkerende koorts binnen een maand is dit gevaarlijk?

Ben nu voor de tweede keer ziek in 1 maand tijd, 3 weken geleden lag ik met hoge koorts voor 5 dagen in bed en nu sinds 2 dagen geleden weer met hoge koorts. Het kwam uit het niets opzetten, heb wel een beetje keelpijn erbij. Wat ik weet van vroeger is dat als je goed ziek bent geweest je er voor een lange tijd weer tegen kan. Hoe kan het dan dat ik dan binnen 3 weken weer ziek op bed lig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.7K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb vorig jaar 3 maanden gehad waarin ik steeds ziek bleef worden. Sept t/m nov. Ik was net met mijn nieuwe baan begonnen, en de eerste week werd ik flink ziek. Ik wilde me niet ziekmelden, dus ik bleef werken. Uiteindelijk ben ik in november maar eens naar de dokter gegaan. Hij noemde me stom en zei dat ik moest uitzieken. Toen toch maar ziek gemeld, en ben ik een week in bed gebleven. Toen was het over. Dus ik denk dat jij toch ook niet helemaal uitgeziekt bent.

Het beste antwoord

Koorts is een symtoom en geen ziekte. D.w.z. dat er toch ergens een infectie oid in je lichaam zit. Ik ben duidelijk geen arts maar zou me voorlopig geen zorgen maken.
Wacht nog een poosje af, tenzij je voelt waar de euvel zit. Blijft het aanhouden ga dan naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien was je toch nog niet helemaal hersteld, of heeft een virus zich ergens anders genesteld.

Bij twijfel, best langs de huisarts gaan.