harde, pijnlijke knobbel bij ribben. wat kan dit zijn?

Ik ben in mei dit jaar gevallen op mijn linker ribbenkast. Hierna was het alleen blauw. vanaf augustus begon het steeds meer pijn te doen bij bepaalde bewegingen (draaien vooral). Vanaf september begon er een bult te komen, die nu erg dik en hard is. Bij ademhalen is het gevoelig maar als ik bijvoorbeeld opsta van de bank, heb ik enorme pijn. Het word dan helemaal zwart voor mijn ogen en ik krijg overal rillingen.

Ik ben hier mee al bij de huisarts geweest in september, maar die denkt dat het vanzelf over gaat omdat ik 18 jaar oud ben. Maar ik begin mij onderhand toch wel zorgen te maken. Ook zou ik graag weer een nacht kunnen slapen zonder wakker te worden van de pijn of kunnen fietsen. Dit doet namelijk ook pijn bij drempels.

Heeft iemand misschien een idee wat dit is en wat ik hier tegen kan doen?
De pijnstillers van de drogist helpen niet tegen de pijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.2K
Ivana
9 jaar geleden
Terug naar de huisarts en vragen of er in het ziekenhuis een foto of scan gemaakt kan worden. Hier blijf je niet mee lopen!!!!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad zo snel mogelijk mee terug naar de huisarts en je niet af laten schepen. En inderdaad een foto of scan laten maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Röntgen foto laten maken. Dat kan je morgen al laten doen. Je hoeft voor die röntgenfoto's geen afspraak te maken. Wel heb je een verwijzing nodig van je huisarts anders krijg je het niet vergoed van de ziektekosten verzekeraar
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zal morgen de huisarts bellen, dan laat ik hier wel weten hoe het is gegaan :).
Alvast vriendelijk bedankt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De artsen denken dat het vanzelf weer goed komt. ben benieuwd,

Het beste antwoord

Ik kan zo maar senken aan gekneusde ribben of minder aan breuk, maar die harde bult, ik zou zeggen morgen naar de dokter. Een flinke zwelling kan maar het is wat laat er voor.

En zelf vragen om een foto want echt normaal is het niet zover je de gegevens geeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je het beste een doorverwijzing moet vragen.