welke soort matras kan men het beste aanschaffen voor op een lattenbodem?

en waar moet men dan nog op letten bij de aanschaf van de lattenbodem?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Z512099
9 jaar geleden
Een vrij dikke natuur-latex-matras (een niet te harde ), een lattenbodem moet niet per sé kunnen versteld worden in allerlei standen, wil vind ik handig dat je de latten kunt omdraaien of minder buigzaam maken waar extra steun nodig is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@LGA, ::)) dank voor je reactie, ik kan de tekst wel lezen, maar er is waarschijnlijk iets misgegaan met je toetsenbord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Z512099, natuurlijk ook bedankt voor je reactie.

Het beste antwoord

Het allerbeste is een zuiver natuur- rubbermatras. Ze zijn wel heel erg prijzig, maar je hebt er zeker 10 jaar plezier van. De lattenbodem steunt het matras en omdat er ruimte tussen de lamellen zit, ventileert het ook uitstekend. Bij de aanschaf van onze Lattoflex werd dit soort matrassen aanbevolen. En het ligt super.
Bij mijn weten verkoopt Ikea ze ook, een stuk goedkoper dan in officiële beddenwinkels. Hoe dan ook, ga proefliggen in een beddenwinkel en vraag uiteraard ook om een lattenbodem, anders helpt het niet.
Als je iets minder duur wilt neem dan een schuimplastic matras, dat scheelt ongeveer 90% in de aankoopprijs. Neem geen matras met binnenwerk, dat lukt niet.
Als je een rubber matras hebt, keer het dan elke maand, van kop naar staart. Til het voeteneinde op, trek het naar het hoofdeinde en meestal floept de hele zaak braaf om.