Wat kan je verwachten bij een operatie aan je voorhuid van de geslachtdeel van de man?

Wanneer de voorhuid niet over de eikel kan, moet je oefenen en niet forceren. maar wanneer dit ook niet mogelijk is moet je een operatie ondergaan. Zou iemand mij wat meer over die operatie kunnen vertellen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K
grasmaaier
9 jaar geleden
Als ik jou was, zou ik het helemaal niet laten opereren. In je profiel lees ik dat je pas 18 bent.
Toen ik 18 was had ik hetzelfde probleem, maar ik heb er niets aan laten doen. Dit is gewoon een ongemak die vanzelf overgaat, en waar je niks aan hoeft te doen. Bij mij was het pas rond mijn 23e, dat ik de huid wel helemaal pijnloos over de eikel kon krijgen. Het is gewoon nieuwigheid, en je moet gewoon wat meer geduld hebben.

Het beste antwoord

Dat is een besnijdenis, maar dan om medische redenen, en het komt meer voor dan je denkt. Het is in principe een kleine poliklinische ingreep (je hoeft dus niet in het ziekenhuis te overnachten) onder plaatselijke verdoving, Van de operatie zelf merk je niks, maar de eerste dagen zul je nog wel wat pijn hebben. Goed schoonhouden en niks forceren, dan is het met een paar dagen gepiept.
|Het gevoel in de penis verandert overigens wel. De eikel heeft voortaan voortdurend contact met de kleding, en zal dus iets minder gevoelig worden. Dat hoeft echter niet per se nadelig te zijn. Normaliter blijft er nog voldoende huid om de schacht van de penis om comfortabelo te zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe is het dan mogelijk dat zoiets kan gebeuren bij de een en de andere niet?
ronron1212
9 jaar geleden
Marleen dit staat in je link
De besnijdenis wordt meestal uitgevoerd onder slaapverdoving. Tijdens de ingreep wordt de voorhuid een flink stuk ingekort en komt de eikel gedeeltelijk of zelfs geheel bloot te liggen. Een besnijdenis (verwijderen voorhuid) duurt ongeveer een half uur. Na één tot twee uur raakt de verdoving uitgewerkt en komt het gevoel in de penis weer terug.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb maar een willekeurige bron opgezocht., Bij mijn man gebeurde het indertijd onder plaatselijke verdoving, maar dat was ook echt maar en minimale ingreep, niet vanwege fimosis. Maar het is alweer zo lang geleden, pin me er niet op vast. Wellicht verschilt dat ook het ene ziekenhuis of het andere. Je hoeft in elk geval niet (standaard) de nacht in het ziekenhuis te blijven. (Maar dat doen ze sowieso steeds minder volgens mij) @ Funburb ; vermoedelijk omdat geen twee mannen hetzelfde zijn ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En schiet me ineens te binnen : misschien durven veel mannen het wel helemaal niet aan met een plaatselijke verdoving, het is tenslotte een nogal...gevoelige ingreep :lol:
ronron1212
9 jaar geleden
Marleen er zijn diverse soorten van ingrepen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Indien u geen al te ernstige letsels aan de voorhuid en eikel heeft, is het wegnemen van de voorhuid een vrij onschuldige ingreep.(een paar dagen pijn ,na de ingreep)
Een circumsicie (zo noemt die ingreep) wordt aan de lopende band gedaan bij marocaanse of turkse jongetjes.(2,3,4,5 jaar). Is een heel hygienische zaak. Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook antwoord van Marleen. Ik zou het aanraden.

Andere antwoorden (1)

Dit is bij mijn zoon gedaan,er wordt een stukje voorhuid verwijderd en met hechtingen net onder de eikel vastgemaakt.
Dit gebeurd onder algehele narcose.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Bij mijn zoon onder plaatselijke narcose.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo zie je maar hoe verschillend het is per ziekenhuis.
Het is al wel 27 jaar geleden.