pijn in mijn heup als ik loop?

mijn heup is erg stijf als ik loop en doet heel erg veel pijn. als ik zit voel ik er niets van. dit is al 2 dagen zo, en zomaar ineens. wat moet ik doen? afwachten of naar de huisarts gaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Amadea
9 jaar geleden
Zware tas met schoolboeken gesjeuld sinds de zomervakantie?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zou dat het? het is pas een week aan de gang en ik loop al 4 jaar met een zware tas....

Antwoorden (2)

Lastig om te zeggen wat er precies aan de hand is, maar over het algemeen kan je met pijnklachten aan je gewrichten gerust een paar weken afwachten. Verreweg de meeste van dit soort klachten gaan binnen die tijd vanzelf weer over; wat het dan geweest is blijft dan onduidelijk, maar het is de vraag hoe erg dat is.
Als huisarts spreek ik meestal met mensen af dat ze terug komen als dit soort klachten na 4 tot 6 weken nog niet weg zijn. Aangezien ik je via GV niet kan onderzoeken zou ik voorzichtiger zijn, maar een week of twee kan je toch wel veilig afwachten. Als daarna de klachten niet weg (of in ieder geval een heel stuk afgenomen) zijn zou ik wel adviseren naar je huisarts te gaan. In de tussentijd rustig aan doen, maar wel in beweging blijven en als het nodig is pijnstilling nemen.

Alleen als de klachten begonnen zijn na een ongeluk(je) of als je gewrichten rood en/of warm zijn kan je beter wel zo snel mogelijk een arts bezoeken. En hopelijk ten overvloede: bij twijfel wel naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan van alles zijn. Verkeerde belasting, door verkeerd schoeisel bijvoorbeeld. Een kou op de spieren. Ouderdomslijtage. Beginnende reuma. Een ontstekinkje. En nog wel meer oorzaken waarschijnlijk.
Twee dagen is niet zo gek. Twee weken, dan zou ik er mee naar de dokter gaan.