Wat te doen tegen een opgezollen enkel?

Ik heb nu dus al 2 weken lang een opgezwollen enkel (harde bult) dit heb ik gekregen na het inline skaten, mijn skates zaten veel te strak.

Is dit iets waar ik mij zorgen om moet maken? of is het iets wat gewoon na zoveel tijd weg gaat?

Verder doet de bult geen pijn ook al zet ik er veel druk op (wel als ik weer mijn skates aan doe en dan na 10 minuten ong.).

op de foto is duidelijk te zien dat de linker enkel veel dikker is dan de rechter (het lijken niet eens op voeten op de foto lol).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zit er vocht in je enkel? Dat kun je merken door er op te drukken. Als je een putje kunt drukken dat terugveert als je je vinger weghaalt, dan zit er waarschijnlijk vocht in. In dat geval zou k zeker even naar de huisarts gaan want dan kan het op een ontsteking duiden. Sowieso als het niet overgaat even naar de huisarts ermee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je schrijft wel dat het een harde bult is maar daaromheen kan ook vocht zitten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het niet pijnlijk is, ook niet bij druk zetten, zou ik me er geen zorgen om maken. Dan kan het weinig kwaad en zal het na een tijdje wel weer over gaan.

Antwoorden (3)

Omdat het nog niet over is, en kennelijk ook niet minder is geworden, en wel pijn doet als je je skates weer aandoet, zou ik iig een tijdje niet meer skaten en er eigenlijk toch wel mee naar een arts gaan. Die kan je ook evt. oefeningen geven om herstel te bevorderen. Beterschap!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou een tijdje niet skaten en je enkel laten koelen met ijs of water (ijs is beter). Daarna zou ik maar naar de dokter gaan als het niet veel beter word
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Koelen is in dit stadium zo goed als overbodig, daar je er al 2 weken mee rond loopt. Koelen heeft alleen zin direct naar de gebeurtenis. Dus ik zou gewoon naar de dokter gaan. En laat je niet afschepen. Heel veel beterschap.