Poepen lukt niet en ik moet heel nodig, hoe los ik dit op?

Ik heb het gevoel dat ik moet poelen, maar het lukt echter niet. Ik heb al een halfuur op het toilet gezeten en ik heb ook buikpijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
26.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe lang heb je deze verstopping al?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb deze verstopping al een dag
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een dag is eigenlijk niet lang maar omdat je ook buikpijn hebt zou ik het advies van Fremar opvolgen en naar de avond apotheek gaan om microlax te halen.
Dit omdat ik bang ben dat je vannacht erge krampen gaat krjgen wat niet nodig is.
Lees wel heel goed de bijsluiter anders werkt het niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
neem aan dat de teerling inmiddels wel "geworpen " is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Belangrijk is ook een goede zithouding. Om te poepen moet je doorzakken, evt. een voetenbankje onder je voeten zodat je met een ronde rug zit.

Het beste antwoord

Voordat je naar medicijnen grijpt, kun je ook nog wat anders proberen. Als je een clysma gebruikt, hoeven je darmen het werk niet te doen, en het is juist goed als je darmen het wel zelf doen.

Iets wat goed kan helpen, is even flink bewegen. Ga een rondje stevig wandelen, kwartiertje fietsen, of doe gewoon wat gymnastische oefeningen thuis. Zorg ervoor dat je buik en benen goed in beweging zijn.

Ga daarna weer op het toilet zitten. Focus je niet teveel op het poepen zelf. Ga lekker zitten lezen, spelen met je telefoon, puzzeltje maken, het maakt niet uit. Als je je aandacht maar niet volledig op het poepen stort.

Dit is een beproefde methode. Ik heb het zelf vaak gedaan, en ook de tip aan anderen gegeven. En zij waren vaak heel verbaasd over het goede resultaat!

Succes...!!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel erg bedankt voor het goede advies, ik zal het eens proberen en dan laat ik het je weten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben benieuwd!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wandel niet te ver van huis, dan liever 2 rondjes dichtbij, want soms werkt het zeer goed..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoeft ook niet eens buitenshuis,het belangrikste is een kwartier goed bewegen en het dan weer proberen. Ik dacht meteen aan een microlax vanwege de pijn,helemaal niet meer aan bewegen gedacht,dom ( heb zelf chronische obstipatie)
Dikke plus voor antwoord en advies Ben benieuwd of het Marien inmiddels is gelukt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit heeft geholpen, vandaag is het voor de eerste keer goed gelukt. Bedankt allemaal!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Fijn!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Fijn voor je en nu weet je meteen wat je het beste kunt doen mocht het weer eens gebeuren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nog even ter aanvulling:
Microlax is eigenlijk bedoeld voor als je langere tijd geen ontlasting hebt gehad omdat het beginstuk van de ontlasting dan te hard is geworden.
Hier worden je darmen niet lui van,als je het vaak gebruik uiteraard wel.
(Een echte clysma is weer een heel ander verhaal)

Andere antwoorden (6)

ga naar je apotheker en vraag een laxativum in vloeibare vorm die je dan rectaal moet inbrengen,dit geeft meestal direct resultaat.Daarna vezelrijke voeding,lijnzaad of iets dergelijks,veel water drinken,beweging enz om een normale stoelgang te bekomen.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
jep, microlax bijvoorbeeld wil nog wel eens goed werken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed advies +
Ivana
9 jaar geleden
plus
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik raad forlax aan
Geloof het of niet, maar je kunt het poepen stimuleren door met een vingertopje voorzichtig in de anus te gaan. Niet dieper dan een vingertopje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zie dat er iemand een min geplaatst heeft. Dat is wellicht gedaan vanwege een 'bah-gevoel'.
Maar ik denk dat het wel kan helpen. Als de nood hoog is, kun je soms kiezen voor iets waar je anders niet aan zou denken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bah-gevoel? Als je doucht dan maak je je kont toch ook schoon.
Het zou pas bah zijn als je daar nooit met je vinger komt.
En ik bedoel natuurlijk niet met een hele vinger of hand er in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, natuurlijk maak ik mijn kont schoon. Dat doe ik met mijn hand. Maar ik ga niet IN de anus. En ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die alleen aan de buitenkant schoonmaakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het vingertopje zou de anus (wat een inwendig lichaamsdeel is) minimaal moeten raken om eventuele toekomstige remsporen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt ook een stukje wc papier om je vinger kunnen doen,is niks bah aan.
Het stimuleert echt dus van mij een plus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt moet zijn je zou ;-)
Neem een eetlepel olijfolie!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelf gebruik ik laxo ranja van Roosvicee, niet de lekkerste ranja, maar bij mij helpt het super goed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
pruimen helpen echt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, ik herken je probleem héél! En ik ben er te lang mee doorgelopen.
Ga naar je huisarts en hij/zij zal vele oplossingen hebben (laxeermiddelen). Waarschijnlijk helpen die prima! Dan ben je van je ellende af.
Helpt het niet, of komt je probleem steeds terug, vraag dan een doorverwijzing naar een specialist.
Succes, hoor! Het is hartstikke naar!