hoge bloeddruk door warmte buitenland?

Hallo allemaal. Ik heb 2 jaar terug in turkije in het ziekenhuis gelegen met een bloeddruk van 220/180. Ik had heen hoofdpijn maar was erg trillerig en duizelig. Kan dit door te warmte komen of lijkt dit meer op een zonnesteek?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
9 jaar geleden
Wel genoeg gegeten en gedronken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar mijn idee wel. De verschijnselen leken erg op n zonnesteek en de artsen daar zeiden dat daardoor toch ook wel de bloeddruk hoger kon worden

Antwoorden (1)

Bij een zonnesteek zou je ook koorts moeten gehad hebben,een verhoogde bloeddruk kan maar is niet altijd zo.Ook het warme weer speel daar in feite geen directe rol in,daar zou hij eerder lager door worden.Waarschijnlijk heeft jou hoge bloeddruk van toen een heel andere oorzaak.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb toen ook koorts gehad. 39.5
fremar
9 jaar geleden
Dan zou het toch een zonnesteek kunnen geweest zijn.Hebben de dokters daar toen niets over gezegd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor de puriteinen onder ons: bij een zonnesteek is er geen sprake van koorts, maar van hyperthermie. 39,5 graden is overigens wel erg hoog voor hyperthermie en klinkt dan weer meer als echt koorts. Als het ging om 'gewone' koorts, dan was er dus geen sprake van een zonnesteek, maar van een infectie en infecties verhogen de bloeddruk weer...
Aan de andere kant ging het duidelijk om een maligne hypertensie en die worden weer niet veroorzaakt door infecties. Afijn, voor ons is dat niet met zekerheid te zeggen.