Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

herstelt een gaatje in het trommelvlies vanzelf?

Ik ben net naar de dokter geweest om mijn oren uit te laten spuiten omdat ik minder hoorde. Bij mijn linkeroor had ik nergens last van maar toen de assistente mijn rechteroor begon uit te spuiten voelde ik een erge stekende pijn. De huisarts heeft toen een gaatje in mijn trommelvlies geconstateerd. herstelt dit vanzelf of gaat dit gaatje gepaard met blijvende gehoorschade?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb het zelf ook gehad en mijn huisarts heeft me (na de 6 weken waarin het zelf moet genezen) doorgestuurd naar de kno arts om het dicht te laten branden er is dus geen operatie nodig en een gehoortest wees uit dat ik gewoon weer 100 % kon horen dus ik zou gewoon 6 weken wachten en daarna als het nog niet over is naar de huisarts gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zeer kleine gaatjes (perforaties) herstellen zich meestal vanzelf binnen enkele weken. Als de perforatie groter is, dan is een operatie noodzakelijk. Na de operatie, zal in de meeste gevallen ook het gehoor weer herstellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding