Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik mag mijn haar tien dagen niet wassen; wat doe ik tegen de jeuk op mijn hoofd?

Na een operatie aan mijn hoofd mag ik tien dagen mijn haar niet wassen.

Normaliter was ik mijn haar dagelijks, dus nu, na drie dagen, vind ik het al tamelijk ranzig maar begint het bovenal behoorlijk te jeuken... en ik moet nog een week...
Wat kan ik hier tegen doen? (tegen de jeuk dus... dat ranzige gevoel overleef ik wel...)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vaak kammen,uiteraard zorgen dat je niet bij de hechtingen komt. Hiermee haal je eventuele schilfertjes weg waardoor je hoofdhuid kan jeuken en het is een prettig gevoel tegen de jeuk.

Je zet er geen detail bij over de operatie en hoe je er nu bij loopt, zit je met het grootste deel van het haar in verband en/of is de wond zo groot dat je helemaal niet aan je hoofd mag komen zijn de volgende tips niet nuttig maar dan help niks, behalve idiote dingen als dronken worden of 7 dagen slapen. Ik stel massage van je hoofdhuid voor, desnoods met een lotion voor je haar als dat met de wond mag. Dan wordt je haar misschien om te zien wat vetter maar alles beter dan jeuk natuurlijk. En dan een paar keer per dag. Een paar keer per dag stevig de hoofdhuid masseren en misschien kijken wat helpt om erin te smeren, massage olie kan ook helpen (maar dan ziet je haar er heel vet uit), of iets met menthol, daar moet je tegen, ik krijg er koppijn van maar het helpt wel voor de huid. Als de wond heel lokaal is en goed afgedekt kun je heel voorzichtig droogshampoo overwegen dat het vrijwel zeker tegen de jeuk.

waarom mag je je haren niet wassen? ooit had ik namelijk hechtingen op mijn hoofd waardoor ik mijn haren niet mocht wassen, maar ik mocht het wel gewoon uitspoelen en zelfs voorzichtig wassen met baby-shampoo. om zeker te zijn zou ik voor de zekerheid even bellen naar de informatie balie van het ziekenhuis, maar als het enkel hechtingen zijn zou uitspoelen met water geen kwaad kunnen en al een heel verfrissend gevoel kunnen geven!

Klitwortel. Kan je bij de meeste drogisten gewoon krijgen. anders naar een Dio of een ouderwetse drogist. Toegevoegd na 11 uur: De drogist hier heeft maar 1 soort, en ik geloof dat Berken 'lotion' heeft en Klitwortel lotion ook onder eigen merk verkocht wordt.