Pijn in de heup, terwijl er op de mri niets te zien is. Heeft er iemand een idee waar ik nog naar toe zou kunnen gaan om het te laten onderzoeken?

Ik heb al 4 jaar last van mijn heup. Dit is ontstaan na een auto-ongeluk en na een heupoperatie. Ze hebben mijn kom terug omhoog gezet en de kop weer egaal gemaakt. Hierna heb ik er steeds meer pijn aan ondervonden. Ook heb ik al verschillende injecties tegen de pijn gehad. Pijnstillers werken niet meer. Ik ben onderhand overal al geweest (ziekenhuis en gespecialiseerde praktijken) maar ze geven allemaal aan dat ze niks kunnen zien op de mri met vloeistof en zo dus ook niets voor mij kunnen beteken. Het is een constante pijn die heviger wordt wanneer ik mijn been naar buiten draai en wanneer ik mijn knie omhoog trek. Ik kan er nog lichtelijk op staan maar met veel moeite. Eens in de paar maanden knakt er iets en ga ik erdoorheen. Het is net of mijn been er dan los aan hangt.

Ik heb ooit gehoord dat er mensen zijn die dit soort klachten hadden en waar ook een mri zonder resultaat is gemaakt. Ze hebben daarna een mri laten maken met een gewicht in hun knieholte waardoor er wel wat afwijkingen te zien waren.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Of heeft er iemand een idee waar nog naar toe zou kunnen gaan om het te laten onderzoeken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Hallo, na eigen ervaring een van de beste klinieken van Nederland op het gebied van Heupproblemen: ViaSana in Nrd. Brabant (Mill) die speuren u probleem zeker op! Geweldige kliniek!! Sterkte!!
9 jaar geleden
Het is misschien een gek idee, maar mogelijk kan een fysiotherapeut je helpen. Bij mij werkt dat heel goed. Zij kon door mijn been te bewegen voelen wat er mis was. Ook kon ze het zien aan de manier waarop ik stond en liep. Natuurlijk is ze geen specialist op dit gebied, maar soms is een frisse blik heel goed. Na behandeling door haar gaat het nu goed met mijn heup. (De huisarts had eerder een verkeerde diagnose gesteld.)