Er wordt morgen een holter geplaatst, kunnen ze dit plaatsen met bh aan?

Om na te gaan of ik een hartritmestoornis heb gaan ze morgen een 24 uurs holter plaatsen, kan ik daarbij mijn bh aan houden? Ik vindt het namelijk niet zo prettig om helemaal naakt voor een onbekend iemand te staan!

Toegevoegd na 9 minuten:
Helemaal naakt moet zijn het bovenlijf naakt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.9K
Amadea
9 jaar geleden
Je onderlijf hoeft toch niet te worden ontbloot? Dus helemaal naakt ben je dan lang nog niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee dat klopt, maar je snapt wat ik bedoel toch ;)

Het beste antwoord

Er moeten zeven huidelektroden op je borst worden geplakt. Daartoe is het wel nodig je bovenlijf te ontbloten. Bij heren wordt zelfs, wanneer dat nodig is, op de plaats van de elektroden eerst borsthaar weggeschoren. Je hoeft je echt niet te generen, het is voor de medici die dit doen gewoon dagelijks werk om mensen met ontblote lijven te zien. Het doet zelfs helemaal geen pijn, en is met een kwartiertje voor elkaar.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste advies. Echt je hier 'gewoon' overheen zetten. Het zal je vaker gebeuren wellicht, en reken er op dat iedereen zich zo voelt.
Een holteronderzoek, borstecho en diverse inwendige onderzoeken verder kan ik heus zeggen dat het (min of meer) went...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord, moest inderdaad ontbloot bovenlijf maar het viel gelukkig mee! Had mazzel met een lieve vrouw!

Andere antwoorden (1)

Citaat van Mens & Gezondheid:

Het aansluiten van het holterkastje gebeurt in het ziekenhuis, meestal op de afdeling cardiologie. U moet het bovenlijf ontbloten, vrouwen mogen de beha aanhouden.

Geen zorgen dus! ;)