Ik ben vanmiddag van de fiets gevallen en heb nu last van mijn middel en ring vinger wat moet ik doen ?

Bij mijn middelvinger heb ik op de plek waar je de vinger bij de top buigt geen gevoel en de ringvinger doet heel erg veel pijn ook heb ik vaak kloppingen in de vinger en als ik het topje van de vinger aanraak tintelt het.

Weet iemand wat ik hiermee kan doen en wanneer het gevoel in mijn vinger weer terug komt?

Bij voorbaat dank !!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is je vinger gekneust en dus een beetje opgezwollen. Dit opzwellen zorgt voor knelling voor je aderen en je zenuwen. Je hart klopt en door de opzwelling voel je de kloppingen nu ook in je vinger, en doordat je zenuwen geknelt zitten kan je vinger tijdelijke gevoeloos zijn en tintelen als het iets aanraakt.

Het is belangrijk om je vinger relatief hoog te houden op de hoogte van de schouders ofzoiets, het geneest ook sneller als je er een verbandje omheen doet voor versteveging. het gebeurt ook heel snel dat je tijdens het geneesproces dat je hem iets te hard stoot en weer kneust. dit voorkom je door een verbandje (niet te strak) om je vinger te doen. en als het niet geneest bij ongeveer 3 weken kan het slim zijn om een arts raad te plegen, maar als het gewoon gekneust is zal dit niet het geval zijn.

dit uit eigen ervaring en wat ik van de arts heb geleerd
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou denken dat een zenuw is geknelt.
Ga hiervoor zeker naar de huisarts en neem morgen een dag vrij.