Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb waarschijnlijk een doorntje in mijn linkerwijsvinger hoe kan ik die er het beste uit krijgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een trucje die mijn moeder vroeger gebruikte bij mij is een naald even aan het vuur houden zodat deze steriel wordt of even met alcohol schoonmaken. En dan met de naald het vel rondom de doorn voorzichtig los maken. Ga niet te diep, dat is niet nodig.

Om kleine lichaamsvreemde voorwerpen, zoals een splinter of klein stukje glas, uit je lijf te krijgen kan je een pleister met groene zeep op de plek doen. De groene zeep maakt de huid zacht waardoor je al heel snel de splinter eruit kan drukken. Heel oud trucje maar werkt prima. Badje met soda werkt inderdaad ook prima

Je moet het met een pincet doen of met een warme naald. Als het eruit is moet je even een lekkere creme erop smeren dan komt het plekje even lekker tot rust!

Met trekzalf (teerzalf) Als het met een naald niet gaat, even wat trekzalf er op doen met een pleister. De volgende dag kun je er hem zo uitdrukken.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoe...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100