Een trucje die mijn moeder vroeger gebruikte bij mij is een naald even aan het vuur houden zodat deze steriel wordt of even met alcohol schoonmaken. En dan met de naald het vel rondom de doorn voorzichtig los maken. Ga niet te diep, dat is niet nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
idd met steriele naald eruit halen , maar eerst even de vinger weken in een lauw warm badje met soda
Om kleine lichaamsvreemde voorwerpen, zoals een splinter of klein stukje glas, uit je lijf te krijgen kan je een pleister met groene zeep op de plek doen.
De groene zeep maakt de huid zacht waardoor je al heel snel de splinter eruit kan drukken. Heel oud trucje maar werkt prima.
Badje met soda werkt inderdaad ook prima
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet het met een pincet doen of met een warme naald. Als het eruit is moet je even een lekkere creme erop smeren dan komt het plekje even lekker tot rust!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met trekzalf (teerzalf)
Als het met een naald niet gaat, even wat trekzalf er op doen met een pleister.
De volgende dag kun je er hem zo uitdrukken.