Is je lichaamstemperatuur lager als je op bed ligt en niets doet?

Aangezien ik ben geholpen aan mijn knie lig ik al 4 weken verplicht op bed. Nu heb ik al geruime tijd verhoging terwijl ik niets doe. Is het dan zo dat als ik normaal gesproken mijn dagelijkse dingen zou doen mijn temperatuur dan nog hoger zou zijn? Dus Koorts?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K
Amadea
10 jaar geleden
Het lijkt er inderdaad op dat jij lichte koorts hebt. Gaat het wel goed met de knie? Als die rood en gezwollen is moet je naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hallo amadea daar dacht ik zelf ook aan, maar de knie is alleen iets warmer, totaal niet rood. Vandaar dat ik zo twijfelde
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als hij warmer aanvoelt, ook dan je arts raadplegen, de ontsteking kan dieper onder de huid zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Iets warmer" hoort waarschijnlijk ook niet. Toch even de dokter bellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke, dank jullie wel!

Antwoorden (2)

Jouw lichaamstemperatuur hangt af van o.a. Je verbranding, in dit geval is er dus waarschijnlijk sprake van koorts. Je merkt waarschijnlijk zelf wel dat als je bijvoorbeeld hebt gesport je veel warmer bent als normaal, dit komt door je verbranding. Hierdoor ga je ook zweten maar dat is weer een heel ander onderwerp. Je vraag is of je minder warm bent als je niets doet, dit is niet helemaal waar, je lichaam probeerd jou alrijd op de goede temperatuur te houden, dus waarschijnlijk word je lichaamstemperatuur niet kouder van normaal op bed liggen. Koorts dus
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je lichaamstemperatuur wisselt wel over de dag, maar is vrijwel onafhankelijk van je activiteiten (extremen als intensief sporten of verblijf in koude omgeving daargelaten). Voor je temperatuur maakt het dus niet uit of je op bed ligt of wel op de been bent.

Als je temperatuur boven de 37,5 graden is, dan is contact met je huisarts wel verstandig. Waarschijnlijk is er niets aan de hand. Koorts kan natuurlijk veroorzaakt worden door een simpele verkoudheid (oid), of bij een opruimreactie van oud bloed na de operatie. Het is echter ook mogelijk dat er een infectie in he knie is ontstaan. Dat kan ik zo niet beoordelen...