Kan je gehoor achteruit gaan door het snurken van je partner?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.4K
fremar
10 jaar geleden
dan moet het gesnurk boven de 85 db gaan om al schadelijk te kunnen zijn... Toegevoegd na 3 minuten:
Heel luid, kans op beschadiging
85 dB Zware vrachtwagen, iPod, hard geschreeuw
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De , antwoorden zijn technisch juist maar !! Dit is zeer ongewenst geluid daarbij de decibellen van snurken kunnen ook veel harder zijn . Onthoud de gemiddelde diepte van een rivier kan wel zeg 1.5 meter zijn maar waar jij door heen wil kan het wel 5 meter diep zijn . Dus zgn gemiddelden zeggen niks over incidentele gevallen . Hier wat tips laat je partner het snurk probleem aanpakken raadpleeg je huis arts er zijn vaak goede oplossingen mogelijk . Droog oordopjes , ga eerder slapen dan je partner . Ps geluid geluid wat je langdurig irriteert ja dat is schadelijk niet alleen voor je gehoor maar voor je stel verhoogde bloed druk enz. Succes
Ivana
10 jaar geleden
Zeer schadelijk voor je nachtrust. Maar ook voor zijn nachtrust. Want al wordt hij niet wakker van zichzelf, hij rust niet echt uit. Dus laat hem oplossingen zoeken via de huisarts.

Antwoorden (1)

Het geluid van iemand die snurkt kan schommelen van 40 dB tot, in extreme gevallen, 80 dB.
Gehoorschade ontstaat als iemand langere tijd wordt blootgesteld aan geluidsniveaus boven 80 dB(A),
Dus je gehoor zal niet achteruit gaan door snurken.
SimonV