Wat kan ik doen aan steken tijdens het poepen?

De laatste tijd heb ik als ik poep last van steken. Soms in het midden, soms rechts soms links, dat verschilt maar meestal links. De steken zitten in mijn onderbuik. Ik weet niet hoe dit komt, maar het doet heel pijn en daarom kan ik ook niet goed poepen, hoe komt dit en wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
15K

Het beste antwoord

Steken in je buik, kunnen darmkrampen zijn, door te veel gasvorming in je darmen.
Het is een scherpe pijn, dat komt en gaat en die inderdaad op steken lijkt.
Je buik moet er dan opgeblazen en hard aan voelen.
Door al die maag en darm gassen lijkt het of je aandrang hebt om te gaan poepen, maar eigenlijk is dat nog niet zo ver, daarom gaat het zo moeizaam.
Drink voldoende gewoon water en totaal geen drank met bubbeltjes er in en al helemaal geen bier.
Eet als ontbijt geen brood meer, maar yoghurt en fruit
Zo min mogelijk koffie en vooral niets wat is gefrituurd.
Veel verse groente en fruit, maar zo min mogelijk vlees ( wel vis)
Is er binnen enkele dagen geen verbetering, dan natuurlijk even langs de dokter.
Drink vooral geen koemelk!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meestal ligt het dan aan je wc,
Als je vaak kramp hebt dan moet je eigenlijk een wc hebben waar je met de voeten GOED op de grond kan.
dat voorkomt de kramp, en dan hoef je minder te [persen][drukken]