Waarom bonkt mijn hart zo hard als ik aan het rusten ben?

Zo, een erg vreemde situatie...
het harde kloppen van mijn hard voel ik als ik wil rusten in mijn kamer met koptelefoons, ik heb dan vaak ook wat muziek op.
Did kreeg ik niet vroeger, terwijl ik dan ook met koptelefoons aan het luistere was.
De hardkloppingen blijven gewoon dezelfde als normaal, het bonkt dus alleen hard.

het gekke is dat dit nooit gebeurt buiten, waneer als ik naar school ga, of even ga fietsen.
Wel krijg ik snelle kartkloppingen als ik ga rennen maar dat lijkt me nogal normaal..

ik kan maar geen idee kregen van wat het reden ervan kan zijn, ik rook niet, ik drink geen alchol, enz.
Misschien heb ik dan missien wel een beetje overgewicht maar dan zie ik nog steets geen reden dat dit het zal zijn want zoals ik al eerder zij, als ik naar buiten ga even fietsen of wat anders deze harde kloppen zijn er niet...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je het echt hard bonkend kloppen van je hart of bedoel je dat je hart snel klopt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb dit ook soms in rusttoestand. Dan klopt het hart zo, dat je het tot in je buik voelt :)
liveisgreat
10 jaar geleden
heeft vaak met stress te maken. toch even aan huisarts vragen als je er eens bent.

Het beste antwoord

Als je hier heel veel last van hebt en je zorgen maakt zou ik even de huisarts consulteren als ik jou was. Dan heb je hoogstwaarschijnlijk meer duidelijkheid.

Soms kunnen dit soort sensaties voorkomen door ogenschijnlijke onschuldige zaken zoals bijvoorbeeld koffie, energiedrankjes, chocolade of groene thee. De oorzaak ligt dan bij de cafeïne. Voor daarvoor gevoelige mensen kan cafeïne behoorlijk wat klachten geven waarbij hartkloppingen regelmatig voorkomen.

Bepaalde medicijnen kunnen ook dit soort bijwerkingen hebben, iets wat na te lezen valt in de bijsluiter van de medicatie.

Misschien is de muziekkeuze van invloed, bij rustige muziek kan ik me voorstellen dat je hart ook rustiger wordt en bij hardere muziek met b.v. meer beats per minute kan ik me voorstellen dat je daardoor ook wat meer 'opgewonden' raakt en je hart navenant harder gaat kloppen

Het hart pompt voornamelijk bloed door het lichaam en mogelijk heeft het hart op bepaalde momenten de behoeft om wat harder te pompen. Misschien is er iets mis met de bloeddruk op dat moment.

Het hart is erg gevoelig voor bepaalde emoties. Stress, opwinding en bijvoorbeeld boosheid kunnen het hartbonzen laten toenemen.

Ga dus na of je geen medicijnen gebruikt, in een bepaalde emotionele gemoedstoestand bent of iets heb ingenomen qua voeding wat kan resulteren in een het harder bonzen van je hart.

Mocht het komen door een verkeerde ademhaling en zijn andere oorzaken uitgesloten dan is hartcoherentie misschien wel een goede tip. Dat zorgt ervoor dat je hart weer coherent wordt met als gevolg dat je parasymphatische zenuwstelsel wordt aangesproken en niet alleen je hart, maar je hele fysiek en psyche rustiger worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
liveisgreat
10 jaar geleden
goed antwoord +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt, je antwoord heeft een idee gegeven van wat de oorzaak er van kan zijn

Andere antwoorden (1)

Palpitaties noemen dokters dat. Kan verschillende oorzaken hebben. Lees hiet meer over op http://www.medkennis.nl/aandoeningen/hartkloppingen-palpitaties/
Dit is een vraag die natuurlijk bij je huisarts thuishoort. Hij kan je er vast en zeker van af helpen. Betablokkers helpen vaak goed, maar wellicht kan het ook zonder medicijnen.