Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn mogelijke lichamelijke gevolgen van het wonen in een ruimte met een hoge luchtdruk?

Mijn vriend heeft een studio waar de luchtdruk erg hoog is. Er is constant een geluid wat lijkt op een afzuiging aanwezig. Wanneer iemand het raam opent knalt deze open en voel je de druk op je oren veranderen. Wanneer je de deur wil openen moet je deze echt even door de luchtdruk heen duwen.

In twee jaar tijd hebben we hier ook nog nooit een spin/insect gezien. Ik heb mij ooit laten vertellen dat deze beestjes het bij een bepaalde luchtsnelheid af laten weten.

Ik kan me niet voorstellen dat het gezond is om in een ruimte met zo'n enorme luchtdruk te leven. Ik vraag me daarom af of iemand weet wat mogelijke lichamelijke gevolgen kunnen zijn?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een lichte overdruk is ongevaarlijk. Sterker nog het is heel natuurlijk dat mens en dier een bepaalde variatie aankunnen.
Denk maar aan de atmosfeer. Er trekken continu hoge- en lagedrukgebieden over ons heen. Daar hebben we ook geen last van.

Een overdruk correspondeert echter niet met de afzuiginstallatie die jij beschrijft. Die zou juist voor een onderdruk moeten zorgen. Ik vermoed daarom dat het geen zuig, maar een blaas installatie is. Dat apparaat zal wellicht juist voor de aanvoer van verse lucht zorgen.

Dat is een voordeel.

Ik zou me dus geen zorgen maken. Doe je dat toch, zet dan een klein raampje of een ventilatie gat open. Dan kan de druk ontsnappen en is zal deze gelijk worden aan de normale buitenlucht.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding