Ook hierover verschillen de meningen. In ieder geval is zeker dat je het meest besmettelijk bent in de incubatietijd. Dat is de tijd dat je al wel besmet bent met het virus, maar er nog geen last van hebt. De incubatietijd is 4 tot 6 weken. Daarna neemt de 'besmettelijkheid' af, maar het virus blijft nog wel in de keel 'zitten'. Dan kan je nog een aantal jaar anderen besmetten (of zelfs je hele leven, maar dat is dus niet helemaal duidelijk).
fremar
10 jaar geleden
Beste emmatuindert,

Je bent in ieder geval wel al uit de incubatieperiode (periode waarin je pfeiffer het meest besmettelijk is).
Helaas moet ik je informeren dat het virus van de ziekte van Pfeiffer toch nog in je keel blijft, wat wil zeggen dat je nog zeker een aantal jaar andere mensen kunt besmetten.

Nu moet je niet meteen bang worden en denken dat je nooit meer gaat zoenen, het virus verzwakt naarmate tijd verstrekt.

Mijn advies zou zijn om niet meteen na de ziekte te gaan zoenen, maar nog een paar maanden te wachten en dan pas weer te zoenen

Hopend je hiermee geholpen te hebben,

Kevin