Ik heb deze week wondjes op mijn knokkels en handen gekregen, hoe kan dit komen?

Ik heb dus deze week steeds wondjes gekregen op mijn hand en vooral op mijn knokkels van beide handen. Iemand zei dat het door de kou kon komen, kan dat? Weet iemand andere mogelijke oorzaken? Het komt ieder geval niet door het vuurwerk :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jeukt het?

Het beste antwoord

Het lijkt op een allergische reactie.
Met koude heeft dit niets te maken, het is niet koud!
Sommige allergische reacties op je handen zien er uit als kleine witte bultjes die kunnen overgaan in blaasjes met vocht, als die stuk springen, heb je kleine wondjes.
Bijna altijd heeft het te maken met wat je hebt gegeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ziet er me inderdaad uit als kloven door kou. Je huid is waarschijnlijk droog geworden door bv door de wind of koude te fietsen of dergelijke, een tijdje insmeren met hand of andere vochtinbrengende creme en het zal wel beteren. fijne feestdag nog :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad, staat je huid op de rug van je hand als hij ontspannen is strak, en voelt het droog dan klopt dat zeker, ook al is het nog niet zo koud: door kou krimpt alles iets, dus ook je huid, en als het dan droog is kunnen er wondjes ontstaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat koste dit consult dokter? Diagnose en behandeling in 5 tellen.
Door de weersinvloeden zijn jou handen gevoelig geworden .
En dit kun je nu verhelpen door naar de drogist te gaan en een potje uierzalf te kopen .
Elke dag je handen ermee insmeren en het gaat weer over .