wat zijn de rare witte plekken in mijn keel?

Hallo allemaal,
Ik heb rare witte plekken/bultjes in mijn keel zitten en wil graag weten wat dit precies is. Op het internet kan ik niks vergelijkbaars vinden. Weten jullie raad?

De foto geeft een duidelijk beeld.

Toegevoegd na 3 minuten:
zie link
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1560450_790174377677084_2057778689_n.jpg

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
Amadea
10 jaar geleden
Als het goed is heb jij er een melding over gekregen dat het plaatsen van foto's op Goeie Vraag al geruime tijd niet lukt. Je kunt 'm uploaden naar een afbeeldingensite, zoals bijvoorbeeld tinypic.com
Overigens is het slimmer om dit aan jouw huisarts te vragen.
Cryofiel
10 jaar geleden
Niet alleen je keel is wit uitgeslagen, ook je tong lijkt wel volkomen bedekt te zijn met een witte uitslag. Is dat echt zo, of heb je gewoon een rozerode tong en komt het wit slechts van weerkaatst licht?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb de foto in de avond genomen, heb geen witte uitslag op mijn tong ofzo

Antwoorden (1)

Dit zijn waarschijnlijk "aften". Heel vervelend, zeer pijnlijk en helaas zal je er nog wel even last van hebben (+/- week). Oorzaken van aften kunnen zijn: verminderde weerstand, of een besmetting/ oplaaiend herpes virus. Probeer zuur voedsel zoals citroen of sinaasappel te vermijden. Spoelen met een zoutoplossing schijnt te verlichten.

Ik ben natuurlijk geen doktor, dus sowieso langs de huis arts!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een aften is zeker een goeie optie alleen ik zit hier al 3 weken mee en vermindert niet. Aften zitten er toch meestal een weekje?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit zijn geen aften, die hebben een rode ontstoken rand eromheen en zitten meer in de huid.
Op de foto liggen de witte plekjes meer op de huid. Aften kunnen er ook langer dan een week zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit zijn geen aften en zo te zien ook geen infectie door de streptocokken bacterie; zgn angina. Ik weet niet of je keelpijn door ontsteking gebt of gehad maar dan heb je ook keelpijn. Is dat het geval dan kan het ophoping van lymfocyten (witte bloedcellen) die door omvloeiing de bacterien of virussen onschadekijk hebben gemaakt. Dit zeg ik omdat ook je toncillen wit zijn op de top.