Waardoor ontstaat de pijn links en/of rechtsonder in de buik in de ochtend?

Ik beweeg bijna nooit in mijn slaap dus ik vraag me af of het komt omdat ik een langere tijd op dezelfde plek heb gelegen. Meestal heb ik het aan beide kanten, maar net iets meer aan de kant waar ik net op wakker was geworden. Ik heb dit het laatste jaar elke dag als ik net wakker ben, maar als ik weer even een tijdje wakker ben is het weer verdwenen en heb ik er verder geen last van. Volgende dag weer hetzelfde verhaal dus ik vraag me echt af wat dit is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Je zegt dat je bijna nooit beweegt in je slaap, maar hoe weet je dat?
Zet maar eens een camera bij je bed die de hele nacht aan staat, dan pas kun
je vaststellen of je veel of weinig beweegt.

Die pijn in je buik kan van alles zijn. Er zitten daar nogal wat dingen die pijn kunnen doen. En daar is hier geen zinnig woord over te zeggen omdat wij niet kunnen onderzoeken en niet weten hoe die pijn voelt en dus geen diagnose kunnen stellen.
De organen van de buikholte:
maag;
lever met galblaas;
milt;
alvleesklier;
dunne darm;
dikke darm;
baarmoeder met eierstokken bij de vrouw;
urineblaas.

Ergens komt het vandaan, dus HUP naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vind ik ook, sowieso vreemd om met deze klachten een jaar lang rond te lopen, zonder een arts te raadplegen. +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie.
Ik weet dat ik weinig beweeg omdat ik erop heb gelet en ik elke keer op dezelfde kant wakker word als dat ik ging slapen (eens in de nacht word ik wakker en dan draai ik weer naar de andere kant en ik word ook op die kant wakker de volgende ochtend) + mijn moeder heeft er ook op gelet.
Waarom ik nog niet naar de huisarts ben geweest is omdat ik maar voor 5 min last heb en de pijn daarna weer verdwenen is tot de volgende ochtend. Dus zoveel last heb ik er niet van gehad.
Ik zal maar naar de huisarts gaan, als die mij maar niet vertelt een paracetamol in te nemen *sarcasme*.
afh van je bed zou het ook een opgerekte zij-buikspier kunnen zijn. komt vaak voor bij een te hard bed. agv de oprekking stopt de doorbloeding en wordt dus zuurstof-arm, gevolg verzuring, pijn na wakker worden. Na 5-15 minuten is het gevoel dan vrijwel geheel weg.