Het is waarschijnlijk een virus, afkomstig uit belgië,die zorgt voor bultjes,vooral op het puntje(het begin van de tong).
Het jeukt maar is niet erg, gewoon even naar de huisarts en die weet de oplossing
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een jeukende tong kan ook wijzen op een (voedsel) allergie.
Jeuk op de tong komt algemeen voor bij allergieën voor fruit zoals kiwi, mango en ananas en ook andere soorten fruit.
Ook kan je een jeukende tong hebben als je iets met kleine haartjes, zoals de schil van een kiwi, in je mond hebt gehad. Sommige haartjes hebben weerhaakjes en zorgen voor irritatie, jeuk en/of roodheid van de tong.
Bij een ernstige allergie kan ook zwelling en blaasvorming optreden.