heb ik een koortslip?

ik heb sinds twee weken twee witten puntjes op mijn onder lip een in het midden van mijn lip een meer links de middelste is iets groter geworden deze zijn voor anderen niet te zien ik voel de middelste sinds drie dagen echter wel ze zijn wel te zien als ik mijn lip over mijn tanden heen span ik heb twee foto,s weet iemand of dit en puistje is of toch echt een beginnende koortslip?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Geen van beide. Het is een verstopt talgkliertje. Als je er sneller van af wilt kan je met een ontsmette naald er even in prikken, dan komt er wat pus uit. Duw het met een papieren zakdoekje helemaal uit. Doet wel even pijn, maar dan kan het weer herstellen.

Toegevoegd na 27 minuten:
Zie de opmerkelijke overeenkomst met http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/lichamelijke-klachten/koortslip.403654 !
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
opluchting hihi.
ik heb er aan de rechterkant van mijn lip ook een paar ontdekt die er het zelfde uitzien als de middelste die nu iets dicker is geworden weet u daar ook raad mee ? alvast bedankt voor u snelle reactive ik zit er namelijk heel erg mee
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
geneest het ook vanzelf of blijft het groeien ik durf namelijk niet te prikken in mijn lip
Amadea
10 jaar geleden
Ja, het geneest meestal vanzelf. Alleen als er veel pus in zit, en het kloppend pijn gaat doen, dan kan je er even mee naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke dan blijf ik er liever van af. maar ik heb de link van u bekeken maar dat puistje zit op de rand mijne zit echt op de lip en jumper zegd dat het herpes is hij maakt me bang bent u zeker of twijfelt u
Amadea
10 jaar geleden
Nee, ik twijfel niet maar weet het zeker. Jumper heeft het mis, het is geen koortslip die door herpes wordt veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke heel erg bedankt !!!! ben aardig opgelucht ik weet dat ik me aanstel maar ik kan dit echt niet gebruiken ik ben altijd uiterst voorzichtig ik heb en soort lichte smetvrees en dat ik uitgerekent een koortslip moet krijgen is echt (n)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ben langs de dokter geweest en hij zei idd dat het om een kliertje gaat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Topper zelfde diagnose als de dokter

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk Herpes. Schrik niet, want zowat gans de wereldbevolking heeft dat.
Je wordt er op zeer jonge leeftijd mee besmet meestal door het herpes virus type 1 dat de ziekteverschijnselen boven de gordel geeft. Het type 2 geeft ziekteverschijnselen onder de gordel, bv geslachtsorganen, Maar de beide type kunnen ziekteverschijnselen geven op gans het lichaam,
Na de primaire besmetting gaat het lichaam ( afweermechanisme)
het virus onder controlle houden. Als het lichaam om de ene of andere reden verzwakt dan gaat het virus tevoorschijn komen, de bekende koortsblaasjes of andere ontstekingen.
Robby BB

Toegevoegd na 4 minuten:
Meestal gebeurd de besmetting al kort na de bevalling, wanneer het kind dan door zowat iedereen wordt gekust. Het virus dringt via de slijmvliezen in het lichaam.
De mond is door het speeksel zelfontsmettend maar het is toch niet aan te raden om deze blaasjes open te prikken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kan je beargumenteren waarom je denkt dat ik een koortslip heb
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
U geeft de argumenten zelf in je vraag, door het geven van de symtomen. Meer argumenten kan ik niet geven dan dat ik in mijn antwoordt heb gegeven. Ik heb ook het woord waarschijnlijk gebruikt, dus het kan ook iets anders zijn. Als je zekerheid wil moet je naar een dokter gaan, die het u dan officieel kan bevestigen wat het is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik ben naar de dokter geweest en die heft bevestigd dat het niet gaat om een koortslip maar idd om een ontstoken kliertje zoals amadea al vertelde maar alsnog bedankt he
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ach ja, Jumper is nogal overbezorgd als het om medische dingen gaat, maar hij/zij bedoelt het vast goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ahah jah dat denk ik ook