Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

heb ik een koortslip?

ik heb sinds twee weken twee witten puntjes op mijn onder lip een in het midden van mijn lip een meer links de middelste is iets groter geworden deze zijn voor anderen niet te zien ik voel de middelste sinds drie dagen echter wel ze zijn wel te zien als ik mijn lip over mijn tanden heen span ik heb twee foto,s weet iemand of dit en puistje is of toch echt een beginnende koortslip?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Geen van beide. Het is een verstopt talgkliertje. Als je er sneller van af wilt kan je met een ontsmette naald er even in prikken, dan komt er wat pus uit. Duw het met een papieren zakdoekje helemaal uit. Doet wel even pijn, maar dan kan het weer herstellen. Toegevoegd na 27 minuten: Zie de opmerkelijke overeenkomst met http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/lichamelijke-klachten/koortslip.403654 !

Waarschijnlijk Herpes. Schrik niet, want zowat gans de wereldbevolking heeft dat. Je wordt er op zeer jonge leeftijd mee besmet meestal door het herpes virus type 1 dat de ziekteverschijnselen boven de gordel geeft. Het type 2 geeft ziekteverschijnselen onder de gordel, bv geslachtsorganen, Maar de beide type kunnen ziekteverschijnselen geven op gans het lichaam, Na de primaire besmetting gaat het lichaam ( afweermechanisme) het virus onder controlle houden. Als het lichaam om de ene of andere reden verzwakt dan gaat het virus tevoorschijn komen, de bekende koortsblaasjes of andere ontstekingen. Robby BB Toegevoegd na 4 minuten: Meestal gebeurd de besmetting al kort na de bevalling, wanneer het kind dan door zowat iedereen wordt gekust. Het virus dringt via de slijmvliezen in het lichaam. De mond is door het speeksel zelfontsmettend maar het is toch niet aan te raden om deze blaasjes open te prikken.