Hoe kan het dat de bult blijft na een buil?

Ik had 3 maanden geleden een buil gekregen, (zonder vocht ) maar die bult zit er nog steeds... Doet geen pijn en de blauwe plek is weg.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
78.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op mijn knie trouwens ( vergeten )

Antwoorden (3)

Dit zou mogelijk vocht onder het botvlies kunnen zijn. Komt regelmatig voor als je je scheenbeen heel hard stoot, dan kan er nog maanden (volgens mij wel wel een jaar) een soort bult blijven bestaan op die plek, dat is dan vocht. Let op, het voelt niet aan als vocht, het voelt aan als een harde bult
Uiteindelijk trekt het weg.

Ik had er nog nooit van gehoord bij een knie maar als je echt tegen een stuk bot stoot kan het altijd optreden.

Toegevoegd na 5 minuten:
Zie de link over zo'n geval bij een scheenbeen.
10 jaar geleden
Een buil zonder vocht na een kwetsuur is niet mogelijk. Je hebt dan altijd een bloeduitstorting wat dan toch vocht is, Dit kan een tijdje duren voor die weg is, Dit stolsel kan ook in gekapseld worden, Het bod kan geraakt zijn waarop deze plaats kan beschermd worden door een vlies met water zoals mijn voorganger heeft beschreven,
De wond zelf kan ontstoken zijn, over er wordt lidtekenweefsel gevormd, Er kan ook een stukje bot afgebroken zijn dat ook kan ingekapseld worden,
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een bult na een stoot die snel ontstaat is een bloeduitstorting, en die geeft meestal een blauwe plek. Het lichaam gaat de boel dan opruimen en herstellen. Er ontstaat dan een lokale ontstekingsreactie, maar dat heeft niks met bacterieen te maken.
Er komt dan eiwitrijk vocht bij dat bedoeld is, simpel gezegd, als bouwmateriaal.
Ook ontstaat er in de zachte delen die beschadigd zijn, littekenweefsel. Te grote hoeveelheden bloed kunnen soms moeilijk worden opgeruimd door het lichaam. Er ontstaat dan calcificatie, ofwel verkalking van die bult. Een calcificatie-bult bestaat uit kalk en littekenweefsel en die gaat moeilijk of niet meer weg. Het hangt er ook van af waar die bult van jou zit. Soms kan het na vele manden toch nog langzaam wegtrekken.