mijn vetbult is ontstoken en wordt nu al 5 dagen schoongemaakt door dokter is dit normaal?

Ik heb een vetbult op mijn rug zitten, deze is gaan ontsteken, nu ben ik naar de dokter gegaan en deze heeft mij eerst antibiotica en zalf gegeven, hierdoor werd het een klein beetje minder maar niet echt heel veel. Toen heeft ze na twee weken besloten het open te snijden en het pus eruit te halen, alleen doet ze dit dus niet in 1x maar ben nu al 5x terug geweest en moet morgen weer, is dit normaal of had ze het ook in 1x schoon kunnen maken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.9K

Antwoorden (4)

Ik weet niet hoe groot hij was , maar als je met en vetbult een ontstoken en verstopte talgklier bedoelt dan kan dat best een grote holte met pus en talg bevatten. De kunst is die op het goede moment in te snijden, dus als hij helemaal rijp is. De holte moet goed schoongemaakt worden. Soms moet er een gaasje in gedurende een aantal dagen. Als hij kennelijk dicht wil groeien terwijl er nog troep in zit, kan ik me voorstellen dat je arts dat regelmatig even wil bekijken. Antiobiotica zalf heeft bij zoiets niet veel zin. Mogelijk wil je arts het ook doen omdat hij op je rug zit. Daar kan je zelf moeilijk bij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb de zelfde operatie gehad. Er zat een ontstoken talgklier op mijn slaap. Deze is opengesneden en leeg gedrukt. Na al dit was het mijn taak de holte elke dag goed uit te spoelen om er voor te zorgen dat de wond zou genezen zonder dat er nog rommel in zat.

Maar gezien het geval bij jou op je rug zit wil de huisarts dit misschien zelf schoon maken omdat je er simpelweg niet goed bij kan.

..of ben je 5x terug geweest om het opnieuw open te laten snijden? Als dat het geval is heb je wel pech. Bij mij kwam de ontsteking 1x terug en sinds dien niet meer.

Ze hebben bij het opensnijden ook de ontstoken talgklier weggehaald. Dit was bij de eerste behandeling niet goed gelukt zo werd mij verteld.
Misschien is dat ook wat bij jou aan de hand is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is normaal. Een lipoom kan groot zijn en moet geruime tijd worden gespoeld, soms wel een of twee weken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had ook een grote op m`n rug,en heeft de huisarts in een keer weg gehaald.
Daarna niks geen probleem meer gehad.