als ik een snoepje, toffee eet komt er een megadruk op mijn slapen te staan, hoe kan dit?

Elke keer als ik een toffee eet of als ik ergens heel erg op moet kauwen, komt er opeens een heel erge druk op mijn slapen. het komt zo ineens en zakt binnen een paar min. weer af. Wat kan dit zijn? Elke keer als ik het heb denk ik echt dat ik flauw ga vallen...?!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

IK denk dat het vanuit je kaken komt die pijn bij de slaap.
Dat kun je ook krijgen als je door b.v. stress je tanden heel erg op elkaar klemt.

Je zal waarschijnlijk te hard bijten op die toffee, waardoor je die pijn krijgt.

Beter is het te laten smelten of nog beter een appel of een stukje fruit eten.

Gonna
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat de manier waarop je kauwt, je heel veel druk op je tanden zet waardoor je pijn bij je slaap krijgt. Misschien moet je wat rustiger gaan kauwen. Kun je hier wat mee?
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er hoeft pas gekauwd te worden als de toffee klein genoeg is om in te slikken of uiteen valt.

Als je deze symptomen krijgt tijdens of na het kauwen is dat een teken van je lichaam dat je verkeerd bezig bent met het verwerken van je eten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je dat weet en het niet fijn vindt, moet je gewoon rustiger kauwen.
Sommige dingen kun je voor een groot gedeelte ook laten smelten, bijv. een (chocolade)toffee/reep, kauwgom kun je gewoon rustig kauwen.
Je hoeft niet na 3-5x kauwen het al door te kunnen slikken.
Gewoon ontspannen kauwen en je niet zo concentreren of letten op het kauwen.
(Ik weet niet of je met je mond dicht eet, maar als je dat wel doet, kauw je meestal al iets rustiger, maar dan voel je het misschien wel meer in je slaap.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou ook nog zo kunnen zijn, dat intens zoete dingen, tandpijn, soort zenuwpijn veroorzaakt die zich doorzet in zenuwpijn bij de slapen. Ik merk dat ik als ik teveel zoet achter elkaar eet, mijn tanden kennelijk dit oppakken met pijn.