Hoe kan ik het kloppen van bloed verminderen?

Ik heb gister een snijwond in mijn vinger opgelopen van een 0.5cm, nu is dat met verband en pleisters goed vastgemaakt.
Maar nu heb ik een wedstrijd en is mijn vraag.
Hoe kan ik het kloppen van bloed verminderen?
Helpt paracetamol etc. daarvoor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Snijwond, van 0,5 cm? Dat moet een megawond zijn ;-) Maar bedoel je dat je het gevoel hebt dat de wond en je vinger aan het kloppen zijn? Meestal betekend dit dat het verband en de pleisters te strak zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat komt door dat de bloeddruk hoog is als het gaat kloppen dat krijg ik wss als ik ga voetballenn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16 jaar maar als ik ga voetballen verdunt het bloed en gaat het bloed sneller stromen het is dan de kans dat de wond weer open gaat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet je bloeddruk. Maar de zenuwuiteinden die zich opnieuw aan het vormen zijn.
En een halve cm snee is niets.. Met een dag moet het over zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja het is gister rond een uur of 4 gebeurt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.ziekenhuis.nl/medicijnen/t/tegretol/hoe-moet-je-handelen-bij-snijwonden/item9159

Antwoorden (2)

Het verband en alles er af halen want dat zit waarschijnlijk veel te strak.Als het nog open is alleen een pleistertje er op doen,is het dicht dan niks meer er op doen des te eerder is het over. Paracetamol of iets dergelijks heeft geen zin,het is maar een klein wondje dat vanzelf weer over gaat dus ga lekker je wedstrijd spelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begrijp uit de reacties, dat je bang bent dat de wond door het voetballen weer gaat bloeden omdat je bloed er dunner van zou worden. Hier hoef je niet bang voor te zijn, want je bloed wordt er niet dunner van. Morgen is er allang een korstje gevormd en daar gebeurd dan niets meer mee, tenzij er weer iets met je vinger gebeurt natuurlijk.

Als je je vinger voelt kloppen dan kan dat twee oorzaken hebben.
Ofwel je verband zit te strak. Verwijder dan je verband, die heb je voor een wondje van 0,5 cm toch niet nodig.
Ofwel je wondje is ontstoken. In dat geval je vinger 3x daags in bakje water laten weken. Dan geneest het doorgaans vanzelf.