Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe kan ik het kloppen van bloed verminderen?

Ik heb gister een snijwond in mijn vinger opgelopen van een 0.5cm, nu is dat met verband en pleisters goed vastgemaakt.
Maar nu heb ik een wedstrijd en is mijn vraag.
Hoe kan ik het kloppen van bloed verminderen?
Helpt paracetamol etc. daarvoor?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het verband en alles er af halen want dat zit waarschijnlijk veel te strak.Als het nog open is alleen een pleistertje er op doen,is het dicht dan niks meer er op doen des te eerder is het over. Paracetamol of iets dergelijks heeft geen zin,het is maar een klein wondje dat vanzelf weer over gaat dus ga lekker je wedstrijd spelen.

Ik begrijp uit de reacties, dat je bang bent dat de wond door het voetballen weer gaat bloeden omdat je bloed er dunner van zou worden. Hier hoef je niet bang voor te zijn, want je bloed wordt er niet dunner van. Morgen is er allang een korstje gevormd en daar gebeurd dan niets meer mee, tenzij er weer iets met je vinger gebeurt natuurlijk. Als je je vinger voelt kloppen dan kan dat twee oorzaken hebben. Ofwel je verband zit te strak. Verwijder dan je verband, die heb je voor een wondje van 0,5 cm toch niet nodig. Ofwel je wondje is ontstoken. In dat geval je vinger 3x daags in bakje water laten weken. Dan geneest het doorgaans vanzelf.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100